Jobb sökes!
Tänkte försöka nästla mig in i hantverksbranchen på något sätt,och en bra början är väl att erbjuda sina tjänster till skitlön
Och ta sådana jobb som de utbildade och erfarna inte är så sugna på..
Vad tror ni att man klarar av som nybörjare?
Måla staket
Måla hus
slipa,spackla,skrapa
Sen så tycker jag det är såå roligt att gräva och bygga i trädgårdar! Bygga murar och sånt..
Riva är kul..när man får jobba med hela kroppen och bara förstöra
Tips på mer saker?
Jag är liten,men tränar en del boxning och styrka så jag har inget problem med tunga jobb..
Som sagt,jag vill komma in i branchen och lära mig,så jag gör nästan vad som helst till,till nästan vilken lön som helst..
Oj, det låter som att du skulle kunna kontakta någon polsk maffiakille för att få jobb under de förutsättningarna… ;-)
Närå, jag skämtar, jag ringer om jag råkar på något lämpligt jobb där det behövs en extra hand. Tyvärr jobbar jag inte ute i trädgårdar.
Tom
Du har ju redan visat vad du klarar av här på sidan… även om du så att säga kanske inte har någon "formell" hantverksutbildning (vilket jag inte vet något om). Mitt förslag är att du sätter ihop en portfolio över vad du har åstadkommit, som du kan visa upp för potentiella arbetsgivare, som visar att du faktiskt kan något - fast du är liten och tjej.
Att sen skaffa sig en utbildning är ju naturligtvis det bästa, snickare, målare, murare eller vad du nu känner för.
Go get your dream!

Det bästa är ju om man har en utbildning och kan visa upp betyg, men jobbar du hårt och är ihärdig så brukar det ju funka ändå efter ett tag. 
I den här branschen är utbildning inte alls det viktigaste. Jag har aldrig fått frågan av en kund vilken utbildning jag har.
Det viktigaste är att man har gjort en massa bra arbeten till kunder som varit nöjda. Då rekommenderar de dig vidare och du behöver aldrig leta jobb. Så vårda dina kunder till 100% och se till att de alltid är nöjda. Då rullar det på mer än vad du hinner med.
I början kan det vara bra att göra jobb till nära och kära. De har lite mer överseende med att det kanske tar lite längre tid och att du kanske måste göra om någonting. I gengäld kan du göra det lite billigare än om de tar dit en 'riktig' hantverkare.
Tom

#4 Nä men jag kan tänka mig att dina kunder rekommenderat dig… Jag skrev även "jobbar du hårt och är ihärdig så brukar det ju funka ändå efter ett tag. " Innan man visat vad man går för är det ju jobbigast. Jag utbildade mig av nån dum anledning till ingenjör och har inte jobbat med det många timmar. Var semestervikarie inom äldrevården. Trivdes utmärkt. Jobbade kvar i 14 år, utan utbildning.

Tack för era råd!
Det blir att åka hem till syrran och jobba med hennes hus.
Fast just nu blev jag tydligen ett djurdagis. Jag har en hamster och en papegoja som bodde i ett hus som började brinna.
Och nu hämtade jag kompisens hund som gar opererat magen efter att ha svalt en hel majskolv… Mums