Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 11363 ggr
thilda-
0

hängare till gitarrer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

halloj!
jag har ett stort problem med min musik galna sambo som har fleeeera gitarrer hemma som bara står (för det mesta) och jag fick mig en liten ide att man ska få upp dom på väggen, på något vänstert vis :S med tanke på att några är väldigt fina att bara titta på ;) är det nån här inne som har lite klokare huvud än mig som har någon ide på nån "häng anordning" så man får upp dom på väggen istället för att dom ska stå uppradade efter väggen?? och man ska kunna ta ner dom utan problem med om man vill spela lite :)

fotokrafs
0

Det finns ju gitarrhängare att köpa i musikaffärerna. Vet i och för sig inte vad de kostar, och du kanske vill komma billigt undan och bygga själv?

PS Här hänger tre gitarrer och en bas på väggen.

guraknugen
0

Det var länge sedan jag köpte mina nu och då kostade de 85 kr. Kan väl gissa att de ligger kring hundralappen nu, eller så. Se bifogad bild.

Funkar kanon.

guraknugen
0

Dessutom sägs det vara bättre för gitarren att hänga än att stå i ett golvställ.

lisette
0

oh vilken bra tråd… har två gitarrer som står i sina fodral på olika ställen i huset…

#2 vad heter de? gitarrhållare?

mariatingsund
0

Roomservice har ju gjort sådana som sköld (eller hellre troféer) denna veckan.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Tom
0

Finns ju en del om man letar på nätet. Billigt dessutom.

Länk till gitarrhållare på Conrad

Länk till gitarrhållare på Östmans musik

Det finns många fler.

Lycka till!

Tom

guraknugen
0

#4: Här finns några (kul förresten att deras webbplats heter musikbörsen.se och inte musikborsen.se). De verkar kallas antingen väggfäste eller gitarrhängare.

Aerin
0

Jag och min sambo har samma problem, vi bor i en etta tillsammans med fem gitarrer eller basar, ett piano, ett dragspel, en ukulele och en trumpet.

Rejäla krokar inhandlades på Claes Ohlsson (eller annat valfritt byggvaruhus). Rejäl plugg också, och hampasnöre (tål belastning upp till 60kg enligt förpackningen). Krokarna borrades upp på väggen, snöre bands runt gitarrernas halsar, och så hängde vi upp dem så. Blev riktigt snyggt!

Självklart bifogar jag en bild där allt utom upphängningsanordningarna syns. Men just nu står gitarrerna på golvet och krokarna agerar klädsträckshållare.

Tom
0

#8, Hehe, kul bild :-)

svenake
0

Till mina  gitarrer och ukkar (plus lite andra instrument)   köpte jag till slut  PÅ LOPPIS  en klädhängare som står på golvet   lite av samma typ som finns på bilden

http://www.hemslojdsprodukter.se/smide/golv-kladhangare.html

Letade länge,  men när jag hittade den så kostade den en hudralapp.

thilda-
0

Åh det var ju fiffigt! :)