Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 5226 ggr
Therese_84
1

Skorstenfria öppna spisar

Hej

Jag har alltid velat ha en öppen spis. Det verkar så mysigt. Därför måste jag berätta att jag är överlycklig att det nu går att köpa skorstensfria öppna spisar som dessutom är mobila. Man kan ta med dem när man flyttar! Dessutom drivs de med biobränsle. Funderar på om jag kanske ska köpa en. Är det någon som har en?

MVH Thérese

Madde
1

Har du någon bild på hur en sån ser ut? Eller en länk där man kan se hur den ser ut..

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

johan
0

Jag tycker tyvärr att många av dom är rätt fula. Speciellt dom klotformade som liksom bara hänger ned från taket. Inte alls min stil.

Mvh // Johan

Tom
0

Jätteläckert! De moderna skulle verkligen kunna passa i ett nytt hus!

Tom

Faxlin
0

Fanns ju riktigt snygga pjäser där. Men vilka priser. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Therese_84
0

Hej

Här kommer en länk till ecohem. De har skorstensfria öppna spisar och mycket annat kul t.ex. brunnar.

www.ecohem.se

AndersE
0

Ecohem hade ett fantastiskt erbjudande…

En liten rostfri sak med låtsasved utan skorsten.

Extrapris - 39.000:- ??!!?? För det priset får man väl riktiga grejor?

Tom
0

Eeeh, priserna är lite väl fantasifulla. Det är uppenbart att de inte vill sälja spisarna i några större mängder med tanke på priset. Jag ser en marknad för en aggresivare prissättning här…

Tom

AndersE
0

Jo, det är väl standard. Passa på att ha skyhöga priser så länge nyhetens behag lockar…

Sen kommer lonkurrensen snabbt och sänker så vi andra kan börja fundera…

Therese_84
0

#7 Håller helt med att priserna är höga speciellt för den lilla rostfria saken. Men man behöver ju inte köpa de exklusiva. Flört 

Spisarna finns faktiskt för runt 8600. Och visst är även det en stor summa men vad kostar det inte att köpa en riktig.

MVH Thérese

Therese_84
0

#7 (Ursäkta, kunde inte låta bli…)Flört

AndersE
0

8.600:- Var det de där glasburkarna med värmeljus i?

Flört (Ursäkta kunde inte låta bli…)

Lisbeth
0

Ja det är väldigt dyra saker!

Köp en fågelholk istället dom kostar bara trehundra spänn!!

AndersE
0

Nej, men en tjusig glasburk och några stearinljus.

Samma funktion, nästan lika tjusigt och mycket snällare mot plånboken…

Faxlin
0

Men passade ni på och kolla på deras andra produkter?? Ohh, vad mycket snyggt det fanns där. Vill ha en massa saker till trädgården därifrån. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

CBA
0

Här är en annan länk: http://www.nibe.se/Brasvarme/default.asp

Om vi hade plats så skulle jag oxå vilja ha en i lägenheten ,men jag får nog ge mig till tåls till den dagen vi köper hus där brasan är ett måste.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Tinan
1

Hej!

Vi köpte en skorstensfri kamin i våras och är supernöjda! Just nu har vi tänt en "brasa" och det sprakar och värmer och är oerhört hemtrevligt! Vi köpte vår från Elba se länk:

http://www.elb.a.se/spisar/

och det var klart prisvärt och ingen om vi inte berättar märker att spisen inte är riktig eftersom vi valde kaminen och har en massa låtsasved framför ljusgelén..

Lycka till Therese med din öppna spis!

MVH Tuna

Sandra
0

Visst de ser ut som riktiga spisar, några av de. Men det är ändå inte samma känsla tycker jag. Va in o tittade på såna där med min pappa (kommer inte ihåg vart). Vi sa båda två att nej, den brorsan byggt hemma hos sig är så mycket mer känsla i. En riktig inmurad spis med vit puts. Halva grejen är ju att det finns en skorsten tycker jag.

MaMaMade
0

En riktig brasa är alltid en riktig brasa…den ska helst både ge värme o spraka. Dock är jag ju överkänslig mot rökdoft så för mys o t ex sovrummet skulle jag kunna tänka mig en gaskamin.

Vänner till oss satte in en pelletskamin i köket när deras gamla vedkamin la av. Den värmer bra till lågt pris…men spraket o flammorna utgår förstås. De har den dock i första hand för att värma upp huset med.

Denna kommentar har tagits bort.