Budget renovera.
Här vill jag att ni delar med er av alla budget tips ni har! Lägg gärna in före och efter bilder också!
Ex tips på hur man förändrar sitt kök på billigast möjliga sätt med lite färg osv.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det beror helt och hållet på utgångsläget. Är det inget fel på skåp och lådor, så rekommenderar jag verkligen ingen egen ommålning av dessa. Däremot kan det göra susen att byta handtag eller knoppar.

Att måla om är inte att renovera. Håller med Lill-kisse, det beror helt på var man börjar.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Det jag var ute efter var om ni renoverat, "piffat upp" ett rum utan att göra hål i plånboken.
Jag har en kompis som tex har klätt in sina köksluckor med svart galon. Inget jag själv skulle göra iofs, men det är en typ av budget "renovering".

Fortfarande anser jag att man inte ska ge sig i kast med bra köksskåp på egen hand. Originalen brukar ofta vara bäst. Är luckor och lådfronter dåliga, kan man köpa nya och byta enbart dessa.
Hur är det med köksbänkar och väggar?
Fräscha bänkar att jobba vid känns verkligen som ett lyft. Man kan köpa fina skivor riktigt billigt och byta ut alldeles själv.
Rengöra, måla om eller tapetsera väggarna kan man också göra utan att ruinera sig.

Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig för att göra mig förstådd. Jag ska inte renovera just nu. Tänkte bara att man kan ha en tråd där man kunde dela med sig av sina tips på billiga renoverings/förbättrings idéer. Det finns ju massor med knep och knåp man kan göra billigare än man tror! Som ex måla köksluckor, måla kakel i stället för att byta till nytt osv.

Rent teortiskt kan man göra precis vad som helst, men i verkligheten blir det sannerligen något helt annat. I verkligheten skulle jag inte måla på vare sig köksluckor eller kakel.
Kom gärna med bild av ett kök och be om förslag på billiga förbättringar. Då får du säkert bättre förslag än vad du fått här.

Jag har målat mitt kakel i köket och det blev jätte bra. Detta vågade jag göra efter att mina föräldrar haft sitt målat i 8år och fortfarande var snyggt i ordning. Men jag har inget som jag tänkt göra nu.
Tänkte bara om någon gjort något hemma billigt och som ville dela med sig av idén!

mitt bästa tips är att täcka röriga hyllor och kaosartad förvaring med vackra tyger!