Rent i kröken?
Hur sjutton får man rent en "igengrodd" toalettstol i kröken? Har försökt med Tomik, klorin och propplösare - ingenting biter. Är det någon som har något bra tips?
Antar att du låtit medlen verka över längre tid, minst ett dygn innan du skrubbat med borsten. I ett städprogram i finsk TV, använde städtanterna Coca-Cola i toalettstolen, några deciliter som fick verka över natten. Har inte provat detta själv.
Jag brukar ta vanlig ättika 24% låt det stå en timme, gör rent , spola. det brukar hjälpa.

Okej, det ska jag testa! Både Coca-Cola och ättika, fast inte på samma gång…
Våra "krökar" var inte roliga när vi flyttade in. Det jag gjorde var att ta propplösare (den som fungerar med kallvatten) som fick ligga där flera timmar, spola och på med Ajax och skrubba. Detta fick jag naturligtvis göra många, många gånger men helt plötsligt lossnade stora sjok och krökarna blev "fräscha".
Det tar tid, så håll ut.
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
Testa ta maskin diskmedel och låt det verka under natten sedan bara att spola

Det är hemligheten med all rengöring att man måste ge tid för medlet att verka. Man ska aldrig skura t.ex. emalj med kökssvamp, utan pröva sig fram utan mekanisk slitning. För mig har alltid funkat klorin i toastolen, den desinficerar och rengör samtidigt, jag bara häller en halv deciliter ungefär i stolen, lägger i toaborsten också innan jag stänger locket för natten. När man stiger upp på morgonen, har man en ny toaborste och en blänkande vit toastol.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

#0 - köp hem ett par påsar med Citronsyra (finns i butikens kryddhylla). Fungerar fint med surt mot avlagringar i kök och toalett :)

Ättika är det effektivaste medlet jag någonsin använt, men det är klar, vattnet var kalkhaltigt.