Be grannen städa upp?
Kan ni ge mej ett råd.
Vi håller ju på och ska
försöka sälja huset.
Men problemet är,
hur ska vi kunna påverka
grannen att städa upp på sin gård.
Det är risiga träd, fallfärdiga byggnader.
Ja det är mycket mera.
Men vi vill ju inte bli osams med grannen.
Kan man gå annonymt till någon instans.
Fattar inte, vad har grannens gård med ditt hus att göra?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Omgivningen kan ju påverka hur en spekulant ser på ditt hus. Om jag skulle köpa ett hus och närmsta granne har ett skrotupplag skulle då jag tänka mig för innan jag köper.
Du kan ta det via Kommunen. Om det är uppenbart att tomten är misskött så kan Kommunen kräva att den städas upp.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Tack för svaret.
#3# Fast tänk på att det då ska krävas mycket för att grannen ska tvingas städa sin tomt för att ni ska sälja ert hus.
Som det ser ut får vi aldrig huset sålt.
Jag skulle inte själv köpa det.

haha, jag skulle personligen tycka at en stökig granne vore det bästa man kn få! Inga skitjobbiga gräsklippare och trimmers som låter sommaren lång och ingen press att våan trädgård mäste vara lika fin.
Så…. det finns vi som ser positivt på sånt ocå;)
#6 Ja du ger mej hopp.

Det är bara att säga att man kan sätta dit en thujahäck som blir två meter inom tre år, då ser man ingenting. Och thujan är inte dyra häckplantor heller. Jag håller med #6, jag skulle inte heller vilja bo intill en granne som har pippi på röjsåg, grästrimmer mm jämt o ständigt. Så se det från den ljusa sidan…
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Att trädgården inte sköts är en sak men att ha en granne som till synes samlar på ALLT och har allt liggande framme är inte kul. Och det är absolut inget som drar till sig spekulanter på huset. Har ett sånt hus här i närheten och det ser rent förj-vligt ut. Hade inte velat bo så nära att jag såg skiten varje gång jag gick ut eller tittade ut genom fönstret.
Skynda långsamt så går det fortare.