Renoveringsrester..?
Hej på er!
Länge sen jag skrev nåt här nu. Minns inte ens vad det handlade om sist.
Hur som helst. Vi har rivit ut badrummet på övervåningen nu och hantverkare har varit här o lagt golv och satt tätskikt på väggen. Nu väntar vi på att pappa ska komma o kakla. Men.. med renovering kommer skräp.. Hela altanen är full med SKRÄP! Så nu till min fundering;
Jag har en karl som jobbar från 6 på morgonen till 19-20 på kvällarna. Det innebär att det är otroligt svårt att hitta tillfälle att köra iväg allt skräp. Kunde jag göra det själv, så skulle jag. Men jag orkar inte bära badkar o allt vad det är. Så min fråga är nu; är det nån som vet om det finns nån tjänst man kan betala för o få allt skit hämtat och slängt? Så man slipper skiten nån gång! Jag har inte ens kunnat ställa fram utemöblerna i år o jag börjar bli gruvligt frustrerad.
Vet inte om det spelar nån roll, men vi bor i Västerås. Kanske kan vara bra att veta.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Annonsera ut badkaret (skänkes). Det finns kanske någon ko-bonde som har användning för ett vattentråg och som kan komma och hämta det.
Gräv ner badkaret och du har en damm/minipool. Om du vill kunna tömma ur vattnet kan du göra en stenkista under.
Där jag bor hämtar kommunen grovsopor någon gång per år. Kolla med kommunen och vad du får skicka med.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Kan ni inte beställa en container. Det gjorde vi när vi röjde och sålde sommarstugan.
/Maria

#1 Karet är inte tätt tyvärr. O jag har en alldeles för liten trädgård (bostadsrättsradhus) för att gräva ner o göra damm av.
#2 Måste man inte beställa sånt? Vi bor ju alltså i bostadsrätt.
#3 Vad kostade det?
Does it become a walk?
/Ida
#4 Du kan ju höra med din förening om det är något på gång. Vi har en samfällighetsförening där vi hyr in en stror container två gånger om året.
Angående att hyra själv så minns jag inte vad det kostade mer än att jag blev förvånad att det var såpass billigt men detta är ca. 10 år sedan.
Det är bara att ringa och fråga.
/Maria

Sitter i styrelsen i föreningen så att det inte är sånt på g där vet jag.. vi hade kontainrar här i april.
Jag får kolla runt lite då. Jag avskyr att ringa, men får väl göra det om det inte finns info på nätet ;)
Does it become a walk?
/Ida
Du kan kanske hyra en släpkärra och få någon att köra till tippen.
/Maria

Det finns annonser på Blocket under tjänster, sök där under ditt län, det finns företag som sysslar med sådant.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
köp en BigBag! :D
Så här fungerar BIG BAG säcksystem
- Du köper valfritt antal BIG BAG säckar, från din återförsäljare.
- Ställ upp dina säckar inom räckhåll för våra kranbilar.
- När säckarna är fyllda ringer du telefonnumret som står på säcken för att få avfallet hämtat.
- Ditt avfall vägs, sorteras och omhändertas för att återvinnas, deponeras, eller destrueras.
Du får en specificerad faktura från oss.

Ja, jag kikade på Big bag.. men till slut fick faktiskt gubben tummen ur o fick hem ett släp så vi körde skiten själva. Men Big bag va inte alls så dyra som jag trodde.
Does it become a walk?
/Ida