Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettteknik-och-media
Läst 2780 ggr
lokiloki
0

grafikkort till dator?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nån som är bra på datorer? Jag har en äldre Dell som behöver ett nytt grafikkort, det nuvarande…eller rättare sagt, det i datorn integrerade, kortet klarar inte av att hantera den nyss inköpta  bildskärmen. Gråter

Nu till problemet, det finns uppenbarligen en massa g-kort at välja mellan, jag ska inte ha nåt värstingkort utan ett som klarar av att hantera full-HD från skärmen LG 22" TFT E2240t-PN LED, alltså 1920*1080 upplösning.

Vet inte om DVI anslutning blir så mycket bättre än vanlig VGA, men jag vill ha möjlighet att i alla fall välja denna anslutning.

Men vilket slags kort ska jag ha, är PCI och PCI Express valen som finns?

Jag har bifogat en fil där jag fotade innanmätet av datorn. Är det PCI eller PCI Express? På en bekants liknande Delldator som är nåt år äldre finns en PCI Expressanslutning. Men kollar jag systeminfo på min dator verkar det vara PCI-bus-anslutning.

Jag har hittat ett g-kort på Komplett.se som heter Gainward GeForce 8400 GS 512 MB Phys X CUDA, (265 :-). Kan det möjligtvis funka? Det har som systemkrav Pentium 4 RAM 1 GB, vilket är precis vad jag har i datorn.

Tacksam för vägledning i ärendet! Skrattande

Halvdansken
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Varför inte ringa Dell och fråga?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Niklas
0

#0: Jag tror att du kan få svar om du ställer frågan på Datorn iFokus.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

lokiloki
0

#1)  Nja, eftersom "garantitiden " för länge sedan gått ut för datorn har jag ingen lust att ringa Dells betalsupport och stå i kö där för att kanske få ett svar som sedan ingen står till svars för. Hade jag tänkt köpa nån ytterligare Dellprodukt till datorn hade ju saken hamnat i ett annat läge.

Dessutom tänkte jag att en bild säger mer än 100 ord Förvånad

#2) Aha, tack, visste inte att det fanns en sån sida, därför lade jag upp den under Teknik & Media här, men den sidan verkar ju mer lämpad. Ska posta den där genast!Glad

Niklas
0

Glad Det finns 250 sajter om allt möjligt.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning