klickgolv
vi köpte ett renoveringsobjekt i höstas.och i december la vi in ett klickgolv i vardagsrummet.men nu har det blivit repor i golvet.och så lätt ska det väl inte bli det?
Vad är det för typ av golv?
Är det ett vanligt trägolv kan du räkna med att det blir repor ganska lätt. Är det ett dyrt laminatgolv ska det hålla för normalt slitage. Att till exempel låta ett husdjur springa med hårda tassar räknas inte som normalt slitage.
Vad är det som har repat golvet?
Mvh
Tom
det har blivit när vi möblerat.golvet gick på 130 kr kvm.
OK, Köper man ett så pass billigt golv ska man nog inte räkna med någon vidare kvalitet, tyvärr.
Tom

Även dyrare golv blir repiga, och jag kan inte ens påstå att det var vår hunds långa klor. Vi har valt fint askgolv som skulle vara hårt nog, men vi får väl leva med ett nytt golv med nya repor, i stället för gamla.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
ja man får leva med det.men det jag stör mig på när man köper grejer är att dom i butiken sa att golvet var väldigt bra och mycket slitstarkt.
#5, Jo visst önskar man att saker inte kunde gå sönder men "väldigt bra och mycket slitstarkt." är inte samma sak som oförstörbart. Allt går att förstöra med rätt metoder.
#4, Det är skillnad på trägolv och laminatgolv. Ett bra trägolv är alltid ömtåligare än ett bra laminatgolv.
Tom

Jag vet, vi har eklaminat i köket. Men i övervåningen hade vi velat ha lite finare, och ask är vacker och tålig. Men redan vid möbleringen blev den repig, trots att vi har filttassar på varenda möbel och var faktiskt försiktiga. Ni vet, jag ha i blodet, att vara försiktig…
Men det funkar tydligen bara med glas
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Vi har oljad ek och jag tvättar bara med golvsåpa. Det har hållt sig jättefint utan repor trots att vi har stor hund som springer som en tok ibland. Säljaren sa att vi bara skulle hälla lite vatten på repor om de skulle dyka upp, det har inte behövts - än…
Mvh, Cecilia

Jag har köpt ikeas klickgolv och tycker dom funkar utmärkt trots att vi har både hundar, katter och ungar som nöter på dom. Det är tre år sedan vi satte in det i köket och enda märket kommer från när jag lyckades tappa ner köttkvarnen..:) I hallen har vi ett lite dyrare golv som är gjort för att klara tuffare slitage..:)