Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettövrigt
Läst 5994 ggr
Maja
0

Rengöra ugn?

Hur rengör man ugnen på bästa sätt?

Har inbrända matrester och det går inte med trasa, svamp eller Svinto.

Har jag lagt inlägget i fel grupp kanske? :)

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Med såpa: www.grumme.nu/stad/120stadtips.asp hoppas det vart rätt kan inte länka in

Jag gör med såpa men ibland tar jag ungsrengöring ett skum inte vidare miljövändligt men bra

Maja
0

Tack! Såpa har jag hemma, det ska jag testa!

Maja
0

Varvade såpa med ugnsrengöringsmedel och gnuggade med Svinto. Efter ett gäng omgångar så är ugn och två av tre plåtar rena (eller relativt rena i alla fall). Men den tredje plåten är omöjlig! Har gjort precis samma sak med den som med de andra, men det sitter massa svart skit fastbränd. Provade även med kemisk bensin och gnuggade. Visst blev pappret smutsigt, men det syntes ingen skillnad på plåten… :(

[Forest]
2

3 jag följer anvisningarna på deras hemsida, det är det bästa. Men är jag lite små lat och har ungsrengöring så tar jag den det säger ju bara poff så är det rent, men det är ju så sarkt att andas in o händerna mår mindre bra efter ungsrengöring :-/

Maja
0

Jag köpte en "snällare" ugnsrengöring, kan kanske bero på det. Var ett vitt skum som inte behövde brännas in, inte luktade något och skulle stå och verka några timmar (jag lät plåten stå i ett dygn).

Hm, har dragit igång ugnen med såpa på plåten nu igen. Hoppas att det går bra nu!

[Forest]
0

jag har mr mussel tror jag den heter, men sen har jag vanlig grumme såpa.

LinaK
0

Tips härifrån: http://www.tv4.se/1.897929

"Städa ugnen invändigt

_Blanda tvättsåpa med vatten i en blomspruta och spraya sen ugnen invändigt. Vrid upp den till 100 grader och låt stå i 20 min. Stäng av och låt svalna. Sen är det bara att enkelt torka av all gammal ingrodd smuts med en fuktad svamp. Har du ingen såpa hemma - ställ in en djup tallrik med ättika inne i ugnen i 50 grader. Låt stå i en halv till en timme och tvätta sedan rent."

_

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se