Våga vara annorlunda?
Har ni tänkt på att även hemmen styrs mycket av mode? Det ska vara köksöar och bardiskar och valv. Och lister ska vara vita eller träfärgade…. Själv så hade jag rosa lister på övervåningen (från 50-talet). Ett rum med rundade tak och sånt skulle bara vara så läckert…eller en säng upphängd i taket i kätting…. Finns så många ideér som tyvärr inte faller innanför ramen för en "Svenssonkåk", men tänk vad kul att få bo i Villa Villerkulla!!!
åh vad häftigt! vore roligt om du kunde lägga ut lite bilder!

Alltså enda jag har är mina rosa lister, resten är sånt jag skulle vilja ha….
Mitt största problem är bristen på fantasi… Jag kollar bilder och dreglar och säger AHAAA och ÅHÅÅÅ och JAAA, SÅ vill jag ha det!
Sen sitter jag där med mitt konventionella skittråkiga elände i alla fall… Suck…
Men lite wild and crazy va vi i alla fall när vi byggde om hallen och tapetserade den i rött! Å snyggt blev det!

#3 Kan finnas riktigt snygga tapeter i rött så det kan jag tänka mig…. Jag brukar komma på sånna jätte häftiga grejor som varken finns på bild eller finns att köpa… Det finns en smidesutbildning på den skolan jag går så nu är jag bara såååå sugen att hoppa på den…

Klart att saker faller bort med modet tyvärr… Jag ska ju renovera köket här (bara plånboken tillåter) & då var det nån som sa att jag skulle köpa nya skåp luckor till köket för dom e ju inte så dyra idag…. MEN jag vill inte ha nya vi har släta skåp med en list på som min svärfar har gjort är fina förutom att dom måste målas om.. Han har lagt ner blod svett & tårar på dom & jag vill ha dom kvar.. Sen är taket lite snett som det kan va i gammla hus det skulle vi också fixa sa en annan men NEJ jag vill ha det så det är ju licksom grejen med ett gammalt lantställe tycket jag. Jag mena det är ju bara lite snett du ska typ veta om det för att reagera svårt när man hänger upp tavlor & så men det är inget du tänker på så här direckt. Sen med färger & annat så vet jag inte har mina färger jag vill ha vet inte om det är "mode" eller nä men det struntar jag i jag lagar saker som jag vill ha det bara =) Gäller väl att va lite händig =/ & god fantasi sen är det bara att köra =)

#5 Precis!! Det är det som jag tycker är lite grejen med att ha eget. Man kan göra som man vill och det man tycker är snyggt vare sig det är modernt eller inte…. Det kan bli verkligt intressant när man renoverar hus som det inte finns en rät vinkel i. Min kåk är vind och sned åt alla håll…*s*..

Jag antar att den stackare som ska ta sig an vårat kök lär va början till gråhårig innan det hela är klart =) Men det är ju såå mysigt med gammla hus & skulle jag sätta in ett topmodern kök i den här kåken så skulle det bli så fel på nåt vis när allt på våran gård e så gammaldags har ju andra kojor på gården en massa bodar & dyl. På bilden några av dom nu har vi ju ingen snö mera men men..

#7 Fint!!!:) Man ska ju försöka hålla samma stil på inredningen, snyggast så. Som i mitt hus har jag ju gammal stil också….:)