Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettträdgård-och-växter
Läst 2379 ggr
Moas97
0

Pvc-växthus?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad tycker ni om det? Har tänkt att köpa ett sådant till helgen på Jula! Jag är nybörjare och 'bara' 13 år, men ska dela detta med min mamma, och vi ska pröva i år om hur det funkar. Odla lite tomat, chili, gurka osv..

/Moas97 :)

[Asta]
0

Har du tänkt att ha det ute så är jag lite osäker på om det håller ihop faktisk. Såvida det inte står på en balkong. Jag har ett sådant från Jula, men jag har det inomhus och sätter fröer i det nu på våren. Det jag har är i all fall INTE speciellt stabilt.

[Forest]
0

är det ett sånt i plast? ÖB säljer även dom tror tillomed att det finns större variant på dom dessa små är lätt att man tror de är större än vad de är :) Och ja de håller ganska bra min mammas sambo (77år) hans är inne på 4året o den står ute året runt kan säga det ser någ bättre ut om man plockar ner det vintertid iaf :)

Moas97
0

#1: Jag ska ha det på gräsmattan. Har sätt att det går att sätta upp i gräsmattan..

#2: Jaså, vad perfekt det låter! ;) Blir det lika varmt som i ett vanligt växthus också då? O.o'

[Asta]
0

Då är förmodligen det från ÖB stabilare. För det från Jula går inte att flytta utan att det delar sig.

Moas97
0

#4: Det på Ö&B är mindre om det är det samma jag vill ha..

[Forest]
0

5 ska man flytta in det vintertid tror jag på plocka ner det igen, annars kan man tejpa skarvarna. Har gjort andra byggen bla lektält till barn då dessa dela sig lätt när man ville flytta det. Hur varmt det blir vet jag inte man antar det blir varmt om det stor där solen ligger på. Tip är ha en billig temp o kolla :) Lycka till!

Moas97
0

#6: Mitt ska stå still, och jag ska plocka ned delarna under vintern :)