Lysande utsikter!
Appropå, Staffans inlägg om de häftiga lägenheterna. Det kommer ett program om annorlunda bostäder på fredag klockan 20.00. 'Staffans' lägenheter är med.
Jag ska definitivt se, ska ni?
Tom
Ett försök till memorering av tiden har gjorts. :)
Tyvärr lyckas jag alltid missa program jag vill se

Första kvarten har jag missat förstås, men hann se grodlägenheterna, och 50-60tals husen, dem gillade jag när hon bara öppnade ena väggen och vardagsrummet blev plötsligt terras med hela inredningen. Det var klart sevärt program!
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Ja det var ett program som jag gillade. Jag blir så glad när jag ser att det finns vissa ställen på jorden som tillåter lite mer fantasifulla bostäder. Jag har svårt att acceptera att man inte ska få bo som man vill i Sverige. Trångsynta politiker!
Tom
På jobbet fick vi se världens häftigaste äldreboende (på bild). Det var en japansk arlitekt (i Japan) som var i den åldern och som hade ritat ett boende åt sig och andra pensionärer. De var helt galet, så skönt. Det var trappor, våningar, färger, vinklar och vrår. Han tyckte att om allt tillrättalas och anpassades för mycket så tappade man sin förmåga att tänka lite. Man behöver, för att hålla i gång hjärnan, utmanas. Även då som pensionär, för om allt var tillrättalagt med ljusa färger och utvalda lätta vägar la hjärnan av mer och mer och man tynade bort i förtid.
Jag ska se om jag kan ta reda på till veckan vad det hette.
åsa
#4, Det är nog helt rätt tänkt! Ju mer man aktiverar hjärnan, desto bättre fungerar den.
Tom
Jag tillbringade tyvärr fredagskvällen på en buss (roligt när jag väl kom fram), någon som vet om programmet går i repris?

Bra program! Gillade de där legohusen. Fast sedan var det lite väl mycket konstnärsflum…skulle gärna sett mer bilder av husen istället.
Oskar