sanningen om tele2
Nu har vi tele2 som jävlas med mig. De påstår att de inte fick en faktura betalt, och hotar med att stänga av telefonen. Det handlar bara om 193 Kr men det handlar också om rättvisa. De själva har dragit pengarna på autogiro, och nu har jag lagt ner timmar på att skaffa bankintyg och maila med dem fram och tillbaka, bl.a. mitt kontoutdrag. De accepterar inte bevisen och hotar. Vad säger man om ett sådant företag?
De skulle också fakturera en nyteckning för att jag "fortsatte" med samma mobilnummer. Fyyy.
Nu undrar jag om det finns ett seriöst företag förutom Telia som kan ersätta eländet som ni kan rekommendera. Vi ringer lite, har bara en fast telefon (bor på landet utan teckning) och en mobil.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Stå på dig :) Otroligt att ni har bevisat att räkningen är betald och sen de nekar bevisen sicka knäppjökar. Själv vart jag trött på tele bytte till tele2 men ansåg dom inte så kundvändliga vi kör därmed med BBB Telefon,tv,bredband :P

BBB är tyvärr inget alternativ här hos oss. Du bor väl i en storstad?
2 nja mindre håla. men iaf i en stad vi bode innan på landet där funka även BBB
Usch, vad trist 
Jag har varit kund hos Tele2 sedan 1997. Har haft flertal abonnemang då jag har både barn och vänner som inte själva kunnat teckna abonnemang. Jag har dessutom mobilt bredband via Tele2.
Jag har aldrig haft några problem med dom och är helnöjd. Men då har jag inte heller så petnoga kollat varenda räkning varje gång. Det är ju mycket möjligt att de någon gång skulle ha blivit dubbelt betalt.
Jag hoppas på att det i så fall bara har varit på mindre belopp och att jag skulle ha reagerat om jag åkt på att betala någon 500kr-räkning två gånger.
Håller ögonen öppna hädanefter 
Du kanske kan googla på Pricerunner.se för att få tips på olika telebolag? 

Först och främst så ska det ju funka, eftersom vi inte ringer mycket, spelar kostnaderna lite mindre roll. Men klart skälig ska den ju vara. Jag var också rätt nöjd ända tills en av deras säljare har övertygat mig om att mobilt bredband fungerar hos oss, och jag ville testa men ordna tillbaka till sdet gamla ifall det inte funkade. Och självklart inte funkade. Och självklart fick jag lägga ner flera dagar på att få tillbaka allting somd et var innan. Sen dess har jag bara fått felaktiga fakturor, påminnelser för betalda fakturor, och en massa elände. Nu har jag faktiskt tappat tålamodet.
Vad det gäller bredband så har jag själv varit jättemissnöjd med ComHem. Det var så många gånger som det inte gick att komma ut på nätet (trots att jag bor på rätt ställe), många fakturor som blev fel, felaktiga uppgifter från kundtjänst, okunnig personal, otrevlig personal… det finns massor som jag skulle kunna ta upp.
Tyvärr hade jag bindningstid och var tvungen att betala tiden ut, även om det inte funkade tillfredställande.
Jag bytte till Tele2
Vad komiskt det är att jag har bytt från ett problembolag till ett annat bolag som du upplever har varit problem 
Jag förstår hur jobbigt du har haft det, då jag själv varit där. Man tror ju varje gång att man rett ut problemen, men sen dyker det upp ett nytt problem och ibland samma gamla problem som man var tvärsäker på att man hade löst.
Jag hoppas du hittar något som funkar där du bor. Lycka till!

#6 Tack det är precis som du beskriver
"Man tror ju varje gång att man rett ut problemen, men sen dyker det upp ett nytt problem och ibland samma gamla problem som man var tvärsäker på att man hade löst."