Plastgolv i badrummet
Jag bor i hyresrätt och har ett väldigt fult gult plastgolv i badrummet.
Har ni några förslag på hur jag ska åtgärda detta hemska golv?
(Jag har badkar och golvstående toalettstol i badrummet.)
Kaklet är inte så vackert det heller men det är svårare att göra något åt. Eftersom jag har utomgående rör överallt blir det väldigt pillrigt och nästintill omöjligt att sätta kakeldekaler. :-(

Man kan måla! Gå till en färgaffär och fråga, så hjälper dom dig att hitta rätt färg. Jag hade en ful röd gammal flammig plastmatta i mitt badrum när jag flyttade in, och nu är golvet vitt och fint. Se till att maska runt toalettstol och badkarsben bara innan du målar, så slipper du ta bort färg som kanske råkar hamna fel. Tror att den färg jag använde finns i blått, grått, svart och vitt, men det har säkert kommit fler färger också. Lycka till!
Får man verkligen göra det i våtutrymmen? Det är väldigt stor risk att det spricker såvitt jag förstått det. Vet inte om hyresvärden skulle godkänna en sån sak.

Fråga din hyresvärd för säkerhets skull. Själv äger jag (eller banken..) mitt hus. Men färgen som jag använt är avsedd för att måla på golv, så det är helt OK. Min färg har suttit i snart 3 år, och jag la på ett lager mattlack ovanpå, så att inte golvet skulle bli för halt och lätt att repa med t ex dammsugaren.
2 måla skdar väl inte? Våran fd lägenhet hade målad våttapet. Rollat var det med :) Men du ska givetvis höra innan du gör något med din hyresvärd. Det är kanske är så gammalt att du har möjlighet att få renoverat. :) Om inte kanske hyresvärden står för matrialet men ni får stå för arbetet. Antar det bör målas flera gg så det blir hållbart