Hemma hos.....
Har ingen aning om detta inlägg passar på Hemmet, men så får det bli.
I veckan som gick hälsade jag på min svägerska som bor i Beirut. Hennes öde är en historia som ni inte skulle tro på, så jag berättar den inte. Hon gifte sig iaf för ett par år sen med en affärsman som har butiker i Gabon. Från att ha varit en typ övernattningslägenhet, så har hon gjort massor för ge den atmosfär. Många av dom här grejorna skulle jag inte ha nåt emot att ha hemma.
Jag förmodar att dom flesta har hört talas om lägret Sabra & Shatila. Det var där en massa kvinnor och barn förlorade livet. Jag känner flera som var med och dom har berättat att det inte avlossades ett skott. Alla dödades med bajonetter och man skar upp magarna på havande kvinnor. Här ser man en hörna av parken som den ser ut idag. (från hennes balkong)
#2: Vad är det som hänger på väggen? Det ser ut som en gigantisk inramad miniräknare.
Vänliga hälsningar
Niklas

Jag tycker det ser ut som en äldre svart vitt fotografi av en grupp med människor. Ska bli kul att höra vad det är.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag har försökt zooma in det och det verkar vara 24 st små metallplattor som tyvärr reflekterar, så jag är inte säker på om det är bilder, men jag tror att det är text. På den övre avlånga plattan är det iaf gammal sirlig arabisk text.
mvh/bosse
Wow, glas är verkligen snyggt att inreda med!
Listigt sätt att sätta upp hyllor på väggen.
Tom

lite väl "plottrigt för min smak
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
#4 Det där med spriten stämmer definitivt….
Sprit är en drog, att skylla på "jag var full" är tyvärr fortfarande okey,för det är ju lagligt med sprit..
Men sägs det att nån var påverkad av ett narkotiskt preparat. då blir det helt andra reaktioner,,
Vad är skillnaden???
Jag är inte absolutist och inte heller missbrukare….
#13 Jag ar absolutist i 3,5 manader och alkoholist i 2 veckor. Om jag minns ratt, sa hade jag tagit 1 grogg och resten av familjen sov.
Skillnaden jag ser ar uppfostran och kultur. I Yemen t.ex. ar det helt OK att tugga Qat halva natten, men inte dricka sprit. Och vettet gar ut i bada fallen.
#11 & 12, Ja det är konstigt det där med droger i olika kulturer. I sverige är alkohol lagligt medan marijuana inte är det trots att alla studier visar att alkohol är farligare och mer beroendeframkallande än marijuana. Jag använder extremt sällan varken alkohol eller marijuana så mig kvittar det. Men det är dubbelmoraligt i alla fall.
Tom