Coolt compact living
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Filmen talar för sig själv. Ganska extremt, men rätt intressant. Det vore roligt att bygga ett minihus och optimera utrymmet så mycket som möjligt.
WOW! :D
Väldigt imponerande.
Det måste finnas en enorm marknad för dessa ideér att utvecklas.
Vi är många som någon gång har varit trångbodda och vet hur små knep verkligen kan höja standarden.
Jag är dålig på omvandlingssiffror, är det någon som uppfattar hur många kvadrat hans lägenhet är på?
/Maria
330 kvadratfot blir ungefär 30,7 kvadratmeter.
OOps, jag trodde faktiskt den var lite större.
Nu blir jag ännu mer imponerad.
Det här med spegeltaket var ju också fantastiskt och blanka golv. Att visualisera större storlek inte bara genom handfasta knep utan lura ögat också. Han verkar ha tänkt på allt.
/Maria
Jag tyckte att det var lite roligt att ha gula fönster för att få sol inomhus oavsett väder.
Ja, det också. Jag har ett par sådan glasögon med gult glas så jag kan tänka mig hur skenet blir. Det blir liksom ett klarare solljus fast man inte är bländad.
/Maria
Men vart ska jag ha alla mina saker? 

Wow, det var verkligen fantastiskt, kanske lite för litet i vissa områden men det var verkligen att optimera utrymmet :)
Påminner lite om Bruce willis lägenhet i Femte elementet ( fast det var ju ännu mindre )
Medarbetare på Science Fiction
#8: Fast han var ensam. Här är de väl fyra eller fem personer plus en hyresgäst. 

9# Haha jo sant men dem va faktiskt 5 i lägenheten under en liten period då han skulle gömma undan alla :) Och dem fick plats
Men det är fortfarande fantstiskt vilken fantasi han har haft när han inrett eller ja byggt eller hur vi nu vill se det. Men det är ngt man kanske borde tänkta på och förmodligen kanske vi bor så i framtiden i alla fall i hyreshus och bostads lägenheter 
Medarbetare på Science Fiction
Det var en av de coolaste bostäderna jag sett. En riktig arkitekt för omväxlings skull.
Tom

Jag gillade idén med att ha inredda väggar som skjuts från vägg till vägg för att luftrummet ska tillhöra just det område som används. Han tog nog idén från Kalle Ankas husvaggn som visas varje julafton.
Men jag tycker det är för bara en människa. En sitter på toan, en skalar potatis i köket, en tittar på teve och en vill sova samtidigt, eller också 5 vill hjälpas åt i köket fungerar nog inte. Jag var också förbryllad över att han sköt dessa väggar för hand, i stället för t.ex. en fjärrkontroll.
Men så 30 kvadrat är faktiskt inte så litet. Under flera år har jag bott i 35 kvadrat, och jag hade precis allt vad jag behövde. Hall 2*2 m, kök 3*2 m med frukostplats, badrum 2*2 m med badkar, och två mindre rum, 3*4 och 3*3 m.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo