Gammalt hus!!
Börjar med att det här är en väldigt trevlig sida fast man har tummen mitt i handen själv i vissa fall =) Har just suttit & tittat på alla fina renoveringar som folk har gjort.. Jätte fint…
Nu till mitt ärende: Jag bor i ett väldigt gammalt hus ska nu inte skriva hur gammalt men VÄLDIGT gammalt. Hela bond stället har varit i min sambos släkt i 300år huset kan väl va en 170-200 år kanske? Det vill säga att det är lite snett (typ tak & golv inte nå mycket) som nu gammla hus kan va & jag gillar det.. Gillar den gammla stilen helt enkelt lite mysigt kanske e jag knäpp, Ska nu bara plånboken tillåter fixa upp köket.. Men vill ha kvar gammla stilen svårt att förklara vad jag menar =/ men finns det nån annan som renoverat i gammal stil???

Vi köpte 'Herregård' från Ballingslöv då vi ville ha lite gammal stil och charm kvar då vi totalrenoverade vår gamla gård. Fast du kanske menar riktigt gammal stil med andra typer av luckor etc?
Nytt, begagnat, beställt av snickare? Kolla på: http://www.gysinge.nu och få lite inspiration och goda råd. De har en väldigt bra serie med böcker om just gamla hus/gårdar (bl a 'Renovering inomhus' och 'Värmen i gamla hus' som du säkert kan låna på biblioteket alt. köpa. Tror att de finns online i deras butik också (?)
Lycka till med planerna och det nya köket :)
Othello, Kul att du gillar sidan! Jag gillar verkligen ditt hus! Vilken charm!
Om du har några mer specifika frågor ska jag gärna försöka besvara dem.
Mvh / Tom