Sagt av Ernst Kirchsteiger
Dom flesta av oss har säkert en uppfattning om Ernst Kirchsteiger från Sommartorpet. Här är en samling med saker han sagt under seriens gång, några riktigt lustiga faktiskt… :)
1. Här sitter jag och känner in rummet.
2. Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck.
3. Det här med att sitta så här och tälja, det är någonting jag tycker är väldigt skönt.
4. Färgen får det att brumma som en liten humla i mitt bröst.
5. Det här fönstret ger väldigt skön kontakt mellan ute och inne. Det är som om att ute och inne vill varandra någonting.
6. Jag har mött libbstickor som tittat mig i ögonen.
7. Det blir som ett vattenfall av ek.
8. Jag är nog den som gett plexiglaset ett ansikte.
9. Man känner aldrig sig så rik som när man plockar ut färskt bröd ur ugnen.
10. Se så vackert stenen tar emot oljan
11. Staffan, kan inte jag få testa att slamma? Det ser så himla kul ut.
12. När en katt ligger och sover i ett rum finns det inte mycket mer för en inredare att göra där.
13. Man blir lite varm i hjärtat när man sitter framför ett så här gammalt hus.
14. Här kommer huset att trivas bra, här kommer jag att trivas bra. Och vad kan det bli då? Jo, bara bra.
15. Färgen är som en mogen äldre kvinna som klarar sig på egen hand.
16. Hjärta, hjärna, i nån skön förening där.
17. Först kramar jag alla i familjen – sedan ställer jag mig vid spisen.

Mvh // Staffan

*LOL* Glöm inte att allt är väldigt s p ä n n a n d e också!
"… gett plexiglaset ett ansikte". :-) Han har lite rolig stil.
Vänliga hälsningar
Niklas
Besviken att det inte fanns ett enda citat om rundstavar. Har gör ju allt med rundstavar. Har han barn?
Mvh // Johan

Ja fru och två söner och bor utanför Örebro/Degerfors tror jag det är.
Jo, det är lite väl mycket tjafs och vore han inte så stilig så skulle nog inte så många orka titta på hans program :)

hehe, det hade inte varit så svårt att gissa vem de citaten kommer ifrån.
Jag tycker han är fruktansvärt jobbig att titta och lyssna på. Tyvärr så gillar jag den typen av program, men han är bara för mycket.

Jag tycker Ernst är fantastisk. Hur många människor finns det som vågar använda sig av ett såpass personligt, mustigt och mulligt språk på bästa sändningstid?
Tycker nummer femton var underbar. Den är så snurrig och långsökt att man bara måste garva.
Jag tycker också om Ernst. Jag gillar inte allt han gör, men gör det på ett underhållande sätt.

haha detta gjorde min dag tillsammans med härligt skvaller från helgen =)

Nu i nya rum är han hel jobbig. I avsnittet med det japanska huset så trodde jag att jag skule spy åt honom.

Det är ju inte direkt vackra projekt han tar sig an heller, som den där lampan av fyra uppsågade, ihoplimmade papperskorgar i plats med en ljusslinga inslängd inuti. Noterade att kameran aldrig visade underdelen av "mästerverket" när det skulle presenteras, troligtvis en korv med sladdar och ljus i botten.
De japanska skjutdörrarna för fönstret blev inte direkt vackra de heller, men det skall väl erkännas att jag troligen inte gjort det bättre själv.

Det "japanska" han åstadkom i Nya Rum var bland det mest anskrämliga som jag sett på ett "home improvement"-program.
Bara lampan fick mig att rysa, och sen alla dessa dukningar. Vem tusan har sitt bord dukat hela dagarna som en inredningsdetalj?
Håller med om att det blivit sämre vartefter. Första året med sommartorpet var bäst.

Ja Sommartorpet med Gila, Anton och Ernst, DÅ var det verkligen kanonbra och kul, de tre ihop var en väldigt väl fungerande enhet:) Sedan gick det bara utför…

Ett par nya bevingade Ernst-uttryck:
- Åh, att sitta här och befinna sig i kreativ koma
- Det är viktigt att det är ett tillåtande rum
Kreativ koma känns det som om jag personligen befinner mig i ganska ofta…:)