Grund garderob önskas
Jag är på jakt efter stommar för att kunna ordna en grund garderob, max 58cm ("yttermått") men helst ännu grundare. Jag såg att ikea haft garderober som är 35cm djupa i sin paxserie men de verkar inte finnas längre.
Vissa verkar ha använt högskåp till köket och sedan hängt på skjutdörrar.
Mina enda "krav" är att det ska finns inredning och det ska vara skjutdörrar. Bygga själv är ett alternativ, problemet är inredningen.
Någon som har en bra lösning eller tips? (Jag sökte först på sajten men hittade egentligen inget.)

Det har jag gjort, när jag inte hade ett tillräckligt djupt utrymme. Jag köpte en vanlig byggsats med tre garderober i ett och sågade bort ca 20 cm baktill på alla delar. Sedan monterade jag ihop alla bitar enligt beskrivningen och smällde upp paketet mot väggen.
Det gick bra, men någon stång tvärs över kunde man inte ha. Klädhängarna fick inte plats på det hållet helt enkelt. Jag monterade korta stänger i andra riktningen i stället genom att trä in dem i krokar i hyllan ovanför.
"Inredning" förstår jag inte vad du menar med. Hyllor är vad man behöver. Sedan kan man köpa korgar i passande storlekar att lägga lösa saker i.
#1 Inredning = hyllor och korgar
Hur fick du att funka med fästena som brukar höra till? I mina gamla garderober har de placerats i förborrade hål längst fram och längst bak i garderoben.
De korgar du pratar om, är det lösa korgar som ställts på hyllplanen? Jag skulle önska mig såna där trådkorgar som man drar fram, men jätteviktigt är det ju inte.

Jag struntade i hålen och spikade upp tunna lister på sidorna i stället. På dem kan man lägga hyllor och trådkorgar lika bra. Trådkorgar finns nog att köpa i olika djup (tror att jag sett det).
Andra korgar finns ganska många fina. Många gjorda i flätade material, papp m m kan man hitta för en billig penning.

Vi hade samma djup 58 cm och sökte garderobsinredning vi inte hittade. Vi löste det med vanliga skenor, konsoller, hyllor/backar, och klädstången blev ben från K-Rauta som vi skruvade fast ordentligt på bakre väggen så kläderna hänger paralellt med skjutdörrarna. Benen var kraftiga och 50 cm långa o man kan skruva en knopp eller platta på yttre ändan för att inte galgarna ska glida fram och av.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo