Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 2461 ggr
PimTheGreat
2007-03-11 18:27
0

trångbodda

ge mig råd…. vi lever i ett hus med 2 barn på 6 och 10 år. När det gäller sovrummen är det sååååå trångt! Vi har bara 2 sovrum och de vill ju ha varsitt rum men det går ju inte. Vi ska sälja huset men det är segt. Hur kan man på smart sätt lösa detta med sovrum…. som sagt så delar de rum och nu har de våningssäng men de vill inte ha det längre….några råd på hur man kan göra? OCh alla dessa leksaker….åhhhhh.suck Vill ha stort hus nu!!! dessutom är det snetak på hela övervåningen med som också är jobbigt!

asa32
2007-03-11 21:10
0

Min man och jag sov i bäddsoffa i vardagsrummet under 2 år. Det fungerade förvånansvärt bra, och sängen blev bäddad varje dag Glad.

Titti
2007-03-11 23:39
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag sover i allrummet tillsammans med min sambo i en 160cm bred säng, som också får fungera som tv-soffa.

Jr (7år) huserar i husets enda sovrum. Han har en sängmodell som skrivbordet ryms under. Vi målade upp det i somras, så han fick eget rum lagom till han började skolan.

Före det så sov vi alla i sovrummet, vilket inte jag gillade. Kändes ju lite dumt att sova i samma rum som sin sambo och hans son.

Titti
2007-03-11 23:50
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här såg det ut i tv-hörnan förrut. Numera står det en dubbelsäng där. Bordet är borta, istället finns det en hylla som alla fjärrkontroller ligger på. Byrån bakom tv'n är också borta. Karln byggde en möbel för förstärkare, video, digitalboxar och allt vad det nu är i den.

Rosaparaply
2007-03-12 13:15
0

Har ni plats så skaffa ett sängskåp så kan ni sova i vardagsrummet tills ni har hittat ett större hus. 

Om det funkade i min nya lägenhet skulle jag definitivt införskaffa ett sängskåp, men planlösningen medger inte detta så nu får det nog bli en bäddsoffa för min del, allt för att barnen får att varsitt rum tills jag har sparkat ut dom ;) .