Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 8981 ggr
Zabbio
2010-09-27 11:06
0

Exploderande dushkabin?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur kan det bli så här?

Alla fönster och dörren var stängd, men när jag kom ner till badrummet imorse hade duschkabinen gått i tusenbitar?! Hur!?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

mariatingsund
2010-09-27 12:16
0

Måste vara inre spänningar, tillverkaren borde ta hela ansvaret (där du köpte dvs.)

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Paltn
2010-09-28 00:28
0

Den mest troliga anledningen är spänningar som #1 säger.

En teori är nog att temperaturväxlingarna som blir nu vid höst påfrestar spänningarna och det då kan explodera, bara höra av sig dit ni köpte kabinen så bör de ersätta er, antar garantin är kvar och kabinen inte varit med om en höst/vinter tidigare.

// Paltfan

Zabbio
2010-09-28 01:28
0

Men, så ska de väl inte kunna göra? Tänk om jag stått inne och duschat?!

Garantin får far min ta hand om, det är han som köpt och valt kabin (på hans gård dit jag nu flyttat hem pga ekonomin). Det löser sig säkert.. Men nog måste man kunna begära att det ska hålla för att stå i ett badrum året om?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Paltn
2010-09-28 20:38
0

Jo, det ska hålla, men spänningarna ska inte vara där och fabriken kan inte alltid märka det. Är i förhållande till mängden tillverkade glas mycket få glas som har dessa spänningar.

// Paltfan

mariatingsund
2010-09-29 12:39
0

Vi har också varit med om det, men det var ingen duschkabin utan värmepanel för solvärme. Min kära stod nära och blev full med splitter ända in i kläderna. Som tur är är sådana säkerhetsglas inte vassa men ändå.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo