Era soffbord
Hur ser era soffbord ut?
Jag har länge letat efter det perfekta soffbordet som ska passa till min stil jag har hemma och idag hittade jag det på ILVA!!
Jag är kär, bra förvaring i det och det hade passat perfekt till min blandade stil, så inom en snar framtid kommer detta soffbordet finns här hos mig!
Kul! Men man måste ju lägga upp fötterna på det eftersom det inte går att ha dem under.
Jag använder en gammal amerikakoffert som soffbord. Snyggt, men som #1 påpekar - var gör man av fötterna? Hjul på kofferten underlättar, då rullar man undan den när man vill sträcka ut benen.

Vi har ett gammalt litet skåp från förra sekelskiftet som är indelat i fyra delar, ena hörnet är fria hyllor för teve-tidningar, motsvarande hörnet finns tre lådor förfjärrkontroller, värmeljus, tändare mm, och de andra två hörnen är öppningsbara skåp med luckor i vinkel, allt detta i valnöt med fanerat mönster och glasskiva på ovansidan. Utmärkt för förvaring och lagom stor och lagom hög.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Har ett ordinärt,avlångt, mörkbetsat soffbord av björk med rustika ben.
En kista skulle jag inte vilja ha, för en sådan blir tung och bökig att flytta när man ska städa.

#1 & #2
På golvet mellan soffan och bordet kanske?
Jag har iaf inte bordet kloss till soffan…
För övrigt så äter vi aldrig vid soffbordet och soffan är så stor med divaner så där har man sina ben om man inte vet var man ska göra av dom.
#5, Jag har mitt soffbord placerat så att jag kan nå det när jag sitter i soffan och om man inte skulle kunna sätta fötterna under så skulle det inte gå att sträcka ut benen. Mina ben är längre än mina armar…
Jag äter inte heller vid soffbordet. vad det nu hade med frågan att göra? :-)
Mitt soffbord är ett stort gammalt matsalsbord i ek där benen är avsågade.
/Maria

Bara den anledningen jag kommer på att man skulle behöva få in fötterna under bordet :)

Syrran har ett liknande som #0. Det är hemsk att sitta vid. Det är hela tiden i vägen för fötterna ur man än sitter i soffan.

Ja nu var ju inte frågan vad ni tycker om det soffbordet jag länkade till, utan hur era soffbord ser ut :)

Vi har et sk. Butlers tray, men det är gammalt och slitet så vi letar efter ett nytt. Dock ska det absolut ha plats til benen under, för vi äter oftast framför TVn.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#12, Udda inredning i vardagsummet ;-)

#13. Vilket?
#14, Snickarbänk, oljedunk, verktyg… ;-)

Ah! Det är inte mitt foto, bara ett jag hittade på nätet!
Aha… :-)