kran till köket
Någon här som vet av en hemsida med "bra" köksblandare ? (bra dvs. billiga och hållbara)
Clas Ohlson, Biltema, Coop med flera har köksblandare i olika prisklasser. Jag rekommenderar att du tittar på och känner på de kranar du är intresserad av.
/Désirée
Vi hade en "rundad" kran innan vi bytte. Alltså en som går i en båge över diskhon om du förstår vad jag menar.
Jag ville byta till en som var rak för jag hänger alltid disktrasan på tork på kranen
Så man kanske också ska tänka på funktionen.
/Maria
Det man också ska tänka på om man köper en billig kran är att om den går sönder så finns det sällan reservdelar till den.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Bumbleboo så gjorde jag också tidigare, men jag ville ha en hög kran, så jag kom på denna lösning (se bilden)
Vi har nyligen köpt både en ny köksblandare, en dusch- och en tvätställsblandare som är väsentligt billigare än många andra, kranarna heter Aero från Gelia och till dessa finns det reservdelar 
/Désirée
Attans den var ju urläcker 
/Désirée
Ja, jag är väldigt nöjd med den kranen.
/Maria
#7 Har en sådan också!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Rinkabyrör har en del fina blandare, gå till Blandare och Mora eller fm köksblandare. rinkabyror.se
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

måste slå ett slag för ikeas. de har en kran som är utdragbar. hur smart är inte det?
Förr gick det inte att få tag på reservdelar till IKEA:s kranar, går det nu?

#11 ingen som helst aning. kanske värt att tänka på när man köper sådana saker därifrån.
Någon som vet?

jag tog mig in på ikeachaten och fick följande svar när jag frågade om det fanns reservdelar til elverdal:
Alla delar som krävs för att göra blandaren funktionell finns vid bedömning av godkänd reklamation.
Låter likt "väldans besvärligt om nåt går sönder"
Jag har haft en sådan utdragbar kran och den var ganska bra, men det kom in vatten i skåpet under.
/Désirée

#15 behöver ju inte vara så. jag vet en som köpt en sådan, och de är supernöjda.
#16 det kan väl vara installationsfel med?
#17 Nix det var det inte utan det var den rörliga slangen som "tog med sig" vattnet ner i skåpet. Det var inga mängder, men tänkte att det kan vara bra att tala om det.
/Désirée