Ska köpa dammsugare..
och tänkte höra om ni har några bra tips på vilket märke jag ska köpa. Vår gamla är säkert 15 år och fungerar inte särskilt bra längre, särskilt inte efter vi fick marsvin och det ligger hö lite här och var.. Jag vill ha en som inte låter så mycket, som suger bra, som har bra filter och som inte kräver massa specialpåsar som kostar lika mycket som dammsugaren..
Vi har en Bosch ( bsg61832) som vi är mycket nöjda, den är ganska tyst låten och suger bra.

Jag har marsvin och använder grovdammsugare. Den låter förförligt och är ganska tung och otymplig, men den suger ordentligt. Annars skulle jag rekomendera att Er att kolla på en påslös dammsugare i någon affär med serviceinriktad personal. Ett alternativ, om man vill ha en traditionell påsförsedd dammsugare, är att sopa kring marsvinsburarna ofta så det inte dras runt för mycket bös och att grovsopa innan man dammsuger.
vi har råttor och ganska många och det blir redigt smutisgt efter dem. När vi var ute o letade dammsugare så hittade vi en samsung för 1400 har jag för mig. den är liten och smidig och har marknadens hägsta sugförmåga. bättre än de stora vräkiga. Jag kommer inte ihåg mer än att den heter samsung och är i grön (fanns även i röd) Den är super och något jag verkligen rekomenderar.
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

Tack! Det där med grovdammsugare var ju en bra ide. Vi har ju en sådan i garaget, men jag har aldrig tänkt på att jag kan ta in den när jag ska städa runt marsvinen. Då kan jag köpa en ny vanlig som jag använder i resten av huset! Tack för tipset

Jag rekommenderar en Miele, har en själv och vilken skillnad det är! Den har även ett sk HEPA-filter vilket innebär att den knappt släpper ut något damm tillbaka till bostaden. (billiga dammsugare släpper ut rätt mycket damm, vilket gör att man behöver dammsuga oftare).
Så jag rekommenderar, lägg ner lite pengar på en rikgit bra dammsugare, det blir dels roligare att dammsuga och dels behövs det inte lika ofta :D
Vi har också en Miele som vi är väldigt nöjda med. Man kan reglera sugförmågan vilket är väldigt bra.

Det blev en Philips dammsugare - röd. Helt otrolig sugförmåga. Är mycket nöjd så långt, men den får nog hållas undan marsvinen - annars försvinner de in påsen med 

Jag köpte en "hoover" på elgiganten för runt 1000:- lappen, den är VÄRDELÖS!!! Suger skitdåligt(ursäkta) och tjuter konstigt. Tror den är på 1100 watt.
Varje gång jag dammsuger så tänker jag att jag måste lämna tillbaka den,men sen glöms det bort, och så blir man lika förbannad när det ska dammsugas igen….
Hade en Bosch tidigare, en liten smidig sak på 900 watt, tror jag inte dyr och kanonbra, tyvärr hamnade den inte på min lott i skilsmässan

Vi har en Miele men påsarna är så dyra så nu är vi uppe i flera dammsugarepriser om vi räknar ihop.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Köper lågprisvarianter av dammsugarpåsar till min Miele. Mao inte Mieles märke på dem och det fungerar lika bra.
I fritidshuset som vi är i lika ofta som hemma har vi en Philips också den mycket bra.

#10 ja det gör jag oxå, billgare påsar.
Hur var det förresten,har för mig jag läste något om någon hemsida där man kunde beställa snuskigt billiga dammsugarpåsar… hmm vad var det månntro, någon som har koll?

kan ni hjälpa med vilket namn påsarna har som passar miele?
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Handla på dammsugarpåsar.nu. Det gör vi. Vi har också en Miele och det fungerar alldeles utmärkt. Där hittar du enkelt påsar till den maskin du har också.
Jag vill köpa en ny dammsugare och jag vet inte vilken är bättre?jag tänker på volta 1600 wat?
det finns ingen dammsugare som slår Nilfisk!
De är inte billiga, men de håller länge, jag har en som är drygt 20 år gammal och den funkar utmärkt.
/Désirée

#15. En säljare sa till mig att Nilfisk numera görs i Kina, så kvaliteten har minskat. Han rekommenderade en Miele, fast att den faktiskt var billigare!
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Ja Mieles saker är bra, men de brukar inte heller vara särskilt billiga. Bara att hoppas att Miele låter bli att flytta till Kina.
/Désirée
jag har en electrolux :) är jätte nöjd med den!