Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 3928 ggr
Tangotime
0

Måste jag bredspackla nu?

Som vanligt när gubben är borta påbörjar jag något nytt här hemma! Förra helgen målade jag sänggavel och sängbord. Nu har jag rivit ner tapeten bakom sängen…

Meningen var att bara ta skarvarna. Men hela tapeten följde med! Vet inte hur dom satt upp den ärligt talat! Men nu har jag i alla fall fått bort gamla tapeten. Men det har blivit rätt mycket ojämnheter på sina ställen. Tapeten som vi ska sätta upp är tjock så det måste inte vara perfekt underarbete. Frågan är ju om jag kan börja spackla alla ojämnheter och se om det blir bra eller måste jag bredspackla direkt?

DesK
0

Testa med att slipa lite på ojämnheterna, sedan spackla och låt det torka och sedan slipa igen. Bredspackla hela väggen är sannolikt inte nödvändigt.

/Désirée

Tangotime
0

När man tittar på alla dessa inredningsprogram så verkar det som dom alltid bredspacklar. Men det kanske är överkurs?

Jag har börjat att spackla ojämnheterna nu och jag tror det blir bra. Men det ser man ju inte för ens tapeten är på plats…

rebelme
0

Jag håller med #1

Slipa å se om du kan få de jämnar å spackla de värsta ä de som du säger en "tjock" tapet så borde då gå bra. så gjorde vi iaf i skolan när ja utbilda mej.