Bra inomhusklimat?
Här i huset har vi bergvärmepump med AC och 2 öppna spisar. Nu ska min gamle far flytta hit från sydafrika och därför undrar jag om ni kan tipsa mig om hur vi på alla sätt kan förbättra inomhusklimatet för far? I sydafrika är husen milt sagt otäta och så är ju inte fallet här, så detta är ett plus, men vi har det kanske något svalt inomhus med cirka 20-22 grader året om. Vi funderar på att skaffa insatser till de öppna spisarna så att värmen därifrån kan fördelas lite bättre. Vad har ni för övriga tips för att göra det så komfortabelt som möjligt för en gammal man (85 år)?
/Désirée
20-22 grader inomhus låter ju alldeles perfekt.
Gamla människor har dock en tendens att frysa så insatser är väl en bra idé och även fläktar så att värmen fördelar sig jämt.
Några goa filtar och ett par duntofflor kanske
/Maria
Vi håller på att kolla upp detta med insatser. Bumbleboo riktiga duntofflor ska jag ge honom, tack för tipset
Filtar har han massor för det använder han när det är vinter i sydafrika. Tror att jag skaffar far några fårskinnstofflor också. Han är rätt rörlig och alert, simmar cirka 1 km 3-4 gånger i veckan och gymmar en timme efter det, tjejerna kallar morfar för duracellkaninen 
/Désirée
#2 Han kanske håller värmen bättre än ni andra
/Maria
Om inte annat lär han hålla oss igång 
Tack vare den jämna värmen inomhus här så har jag nästan helt slutat att frysa inomhus, det är stor skillnad på bergvärmepump oc en gammal vedpanna som vi hade där vi bodde tidigare. 
/Désirée