Alternativ butik?
Hej alla hem-älskare!
Jag är lite nyfiken på om det finns något särskilt som hör byggnadsvård eller hemmet till som ni saknar i de vanliga butikerna?
Jag skulle tycka det vore fantastiskt med en butik som sålde riktiga, äkta bra-att-ha-saker. Jag skulle uppskatta en avdelning med mycket bra ekologiska tyger och garner. Torkade örter och vegetabiliska oljor. Gedigna och eko pappersvaror. Fröer för olika trädgårds- och nyttoväxter m.m.
Vad skulle finnas i er drömbutik?
mvh/ Linn

Fröer o liknande köper man nog bäst i en trädgårdshandel/plantskola. Där har de ett större utbud.
Vilken typ av affär tänker du på egentligen när du säger "vanlig butik"?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Önska kan man ju, men en affär kan ju inte ha hur stort sortiment som helst.
Tänk vilka lagerkostnader….
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Förlåt, jag fnissar här hemma :) Tanken med min tråd är att ni ska få önska och fantisera hur ni vill. Precis som när man var liten! Ni behöver verkligen inte oroa er för nåt lager eller vilket utbud som är "möjligt" att ha. Vad saknar ni? Vad skulle ni tycka är bra att ha eller som skulle vara roligt att handla?

Ok. Plantskola med icke-standardutbud kombinerat med mat och systembolag.

Vad är bra-att-ha-saker?
#5 Sådana saker har jag fullt av i mina bodar…men man vet inte vad det är förrän man behöver dem! Och då är de bra att ha! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Såna!!
Jag tycker att vi har samlat på oss en massa va-fan-är det-här-saker också!

Om jag ska svara på denna fråga så svarar jag: jag vill ha kunnig personal i butiken som kan upplysa mig om allt vad de säljer. DET tycker jag har affärerna mest ont om. Resten är bara smaksak.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
#8,
Utan tvekan ett svar som jag håller med om. Att gå in i en affär och veta mer än personalen är tyvärr alldeles för vanligt idag. Inte konstigt att jag föredrar att handla på nätet. Då är jag inte heller begränsad till vårt lilla lands gränser. Jag köper helt enkelt där jag får bäst service och betalar minst.
Tom
#6 och 9 som när jag gick in på K-rauta och sa att jag sökte en sickel och fick till svar "vi säljer inte cyklar". Fast med det sagt måste jag säga att vi nästan alltid annars fått bra service där.

Jo, vissa försäljare är väldigt trevliga. Me är de kunniga också? Typ kan de förklara varför det är is i kylskåpet? Nä…
Klockrent #4!
Själv skulle jag vilja ha en butik med allt för hemmet i min stil. En butik där man kan framkalla kort och få dom inramade samtidigt som kan få se en visuell bild av hur dom kommer att se ut på väggen där hemma. En butik som samtidigt säljer närproducerad ekologisk mat till bra priser. Och som har det nödvändigaste till trädgårdens skötsel och till hund :-)
Drömmen hade varit en butik där man kan gå in och beställa fint väder också 

Haha, vad bra. Speciellt ang. väder. Och jag som skulle nöjt mig med typ klädbutik som har mer än storlek 34 i bara trendfärg.

#12. eller regn, fasen vad det är torrt…
#14 Jag kanske skulle ha skrivit passande väder
För jag kan mycket väl vilja ha regn i mellan åt! Men nu behövs det inte önskas för här har det ösregnat hela långa dagen!