Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettövrigt
Läst 7401 ggr
Tom
0

Tips! Bli av med getingbo

Jag hade tre ganska stora getingbon i takfoten ovanför min altan. De satt inte så att man kunde komma åt dem utifrån. För att bli av med dem tog jag en dammsugare med ett extra långt skaft och sög in alla getingar som flög in eller kröp ut. Jag sög nog in ett hundratal. Efter ett tag avtog getingarna. Dagen efter gjorde jag samma sak men då var det betydligt färre getingar kvar.

Tom

Maria
0

Bra tipsGlad

Själv brukar jag få hjälpa till att ta bort getingbon och jag tar då en plastpåse där jag tråcklar en tunnare ståltråd längst upp.

Sprutar lite med radon så att getingarna blir lite slöa . Tar påsen runt och stryper åt med ståltråden.

Sedan gäller det att hitta någonstans att slänga påsenFlört

/Maria

Tom
0

Mitt problem här var ju att det inte gick att komma åt själva boet eftersom det var inne i takfoten.

----------------

Jo det där med att bli av med påsen som innehåller hundratals ilskna getingar är ju spännande. Man kanske ska slå in den i ett paket och skicka till någon man inte tycker om ;-)

Tom

Maria
0

Haha, det var ett bra tipsSkrattande

/Maria

[Asta]
0

Förra året hade vi ett jordgetingbo som vi till sist "dränkte". Man känner sig lite hemsk bara tycker jag. Det är många liv som går åt.