Ful spaljé...
Vi har öppet mellan vardagsrummet och köket med bara en furu spaljé mellan. Jag hatar den och tycker den är jätte ful. Vill helst riva bort den helt, men det drar med sig ett 3år gammalt svindyrt trägolv. Så jag får nog börja tänka om tror jag. Tänkte att jag kanske kunde kapat halva och byggt en låg vägg där istället. Men jag vill ha fler ideér innan jag bestämmer mig.
Har funderat på att bara måla den vit, men det känns lite tråkigt. Kanske såga upp ett stort hål i den, men min man tror det blir för svårt att få det snyggt.
Så ni som har spaljéer, hur har ni piffat upp dom?? Visa gärna bilder!
Nu har jag ingen sådan spaljé, men jag har sett några olika varianter av sådana genom åren. En av de snyggaste jag har sett var en spaljé fylld med diverse olika krukväxter i olika höjd fastsatta vid spaljén. Din egen idé att kapa spaljén och göra en halvhög vägg funkar säkert också mycket bra 
/Désirée
Det hade varit en bra idé om man är bra på att sköta växter (mina bara dör) och om man inte vill ha så mycket ljus. Men jag vill ha ganska öppet och luftigt och då får tyvärr växterna fel effekt.
I förra veckans "Sveriges fulaste hem" där piffar Simon och Thomas upp just en sån spaljé.De gör ett stort runt hål och målar vitt,du kan se programmet på TV3play.

Du kanske kan såga av i midjehöjd, göra en panel på där nere som en vägg eller göra om som ett fönster, då behöver du inte lägga nytt golv. Hänga en mobil i ögonhöjd eller något som inte stör, i din smak.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
#3 Det är där ifrån jag fått idén om hålet i spaljén som jag skrev i första inlägget :-)