Vinglas hängare etc
Hej, tänkte höra med er om ni vet vad vinglas hängare egentligen heter,sådana dem har på barer som hänger i luften kan man säga!
Det är metall stänger av något slag som är satta intill varandra eller sitter ihop, är lite osäker då jag bara sett det på barer och inte varit så där jätte nyfiken av mig !! Men min nya lysande ideé är att sätta upp sådana metall stänger i en hylla och ha mina glas upp och ner ( räknat ut att detta sett gör det lättare för katterna att inte riva ner det). Om någon överhuvudtaget förstår vad jag menar så får ni jätt egärna hänvisa mig till antingen namn eller företag som har något liknande det jag söker ! Och ber om ursäkt om det e lite fel ^^
Har tänkt att man kan göra själv med metall trådar och liknande men räknade ut i mitt huvud att det antagligen inte kommer vara så där jätte stabilt.
M.V.H
Mirielle/Levethia
Medarbetare på Science Fiction

Jag tror inte sådana finns färdiga att köpa, men vet ej. Om du hittar någon som kan svetsa i din närhet, är det ingen big deal att svetsa ihop några pinnar som ska vara stadiga nog. Men så skulle du skaffa lite pluttar i gummi eller plast som man trär på ändarna så du inte skadar glasen och fingrarna på vassa kanter.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Tack, hittade faktiskt igår kväll sådana men kostade 300 kronor, och det tycker jag e lite väl dyrt och så var det för företag.
Och har funderat på det med svetsare också, känner dock ingen och har inte hört talas om någon i närheten, Men det går att kolla upp. Annars kan man säkert bygga sådan med trä.Men blir nog lite pilligt :) Men det ordnar sig, TAck för svaret ialla fall.
Nu skall jag bara försöka hitta ett par av drömglasen, Trumpet glas med ganska lång fot eller vad det kallas. Dem är inte direkt moderna tydligen för går inte att hitta några. Hehe
Men tack åter igen :)
Medarbetare på Science Fiction

Ja, trumpetglasen är inte så poppisar för de blir så lätt kantstötta. Men fina är de! På tradera brukar duka upp ibland.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo