Rumsavdelare
Jag letar efter en snygg rumsavdelare gärna svart, att skärma av en arbetshörna med. Ca 2m hög och 2m bred.
Har tittat runt på ikea, men där hade de bara fula i bambu och inte alls i de måtten. Vill helst ha i tyg eftersom textil kan göra så mycket i ett rum.
Funderar på att sy en själv. Köpa tyg och sy längst upp och längst ner och trä igenom en gardinstång el dylikt för att ge det hela lite tyngd.
Frågan är hur man enklast fäster det i taket? Såg exempel på ikea med linor som hängde ner till en stång? Någon som vet nåt om detta?
Eller har andra förslag, eller kanske till och med en bättre idé =)?

Köp två stora skivor och måla dem svarta. Lämna ett utrymme på typ 10 cm mellan dem. Sätt in ett par lampor och täck kanterna med frostat glas. Cool!
Man kan använda gavlarna till IKEAS bokylla Ivar och fylla dem med tyg. Dem kan man sätta ihop med gångjärn och ha som en vikvägg. Har sett flera sådan väggar som blivit riktigt bra.
Det frinns olika bredder och olika höjder. Måla och välj tyg.
Numer pensionär i Nynäshamn

Vet att de har haft såna på Indiska förut… men jag vet inte om de finns kvar. Det har även funnits på Raja i Stockholm….

Jo Indiska hade sist jag var där men billig var den inte. Dregglade en bra stund över väggen men grät ännu mer över priset..