Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 6230 ggr
Halvdansken
0

Specialgjorda möbler - priside?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom IKEA beghagade avsluta produktionen av den bänken jag tänkte köpa, och jag inte kan hitta nåt som passar, så börjar jag bli smått desperat.

Så efter att ha tittat på Äntligen Hemma ikväll där de tillverkade en sådan typ av bänk som jag ville ha (en skohylla) så började jag fundera på vad det skulle kosta att få den tillverkad av nån som kan sånt. Eller två, egentligen - en i hallen och en som TV-bänk.

MDF och målning/lackering vitt och svart. Min utgångspunkt är en Leksvik, som på fotot. Måtten är B190 x D45 x H47. Ungefär sådär, alltså inget jättekomplicerat om man bara har rätt utrustning och vet vad man gör.

Nån här som har bara en minsta aning om vad det skulle kosta? 5000? För två? Eller vad? Bara mellan tumme och pekfinger.

Nä, vi kan inte göra dem själva. Vi är jättebra på att bygga datasystem, inte möbler…

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maria
0

Kan ni inte göra någon byteshadel med en duktig snickareFlört

/Maria

Halvdansken
0

Nä, tyvärr. Snickare har inte så stora behov av datasystem. INte den typen som vi gör i alla fall (stordatorer mest).

mariatingsund
0

Har du kollat på blocket? Jag har för mig jag har sett sådana hyllor där med jämna mellanrum. Jag går i samma skor, jag ville också ha en möbel som Ikea slutade sälja, så nu är jag utan.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Halvdansken
0

Jag letar som en galning, dock inte på blocket eftersom jag bor i Danmark, men på danska sajter.