Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 4609 ggr
Halvdansken
0

Jag blir så trött...

Vi skulle ha en bänk i hallen, dels att sitta på när man tar på sig skorna, dels till lite förvaring av hanskar, mössor, halsdukar och sånt smått som har en förmåga att ligga på golvet annars.

Hittade en på IKEA, Leksvik i svart. Egentligen är det en Tv-bänk men den passade perfekt. Eftersom vi höll på at lägga in golv däruppe och hade hantverkare som sprang omkring, och sen skulle ha garderober som skulle levereras och tillfälligt uppbevaras i hallen, så tänkte vi att vi väntar tills allt stök är över innan vi handlar.

Så idag kom två glada till IKEA för att köpa bänk…

och så gör dom inte den längre!!!

Den finns inte att få tag på i hela Danmark, och inte i Sverige heller. Har satt in en annons i Den Blå Avis (gratis annonstidning på nätet), men sån tur har man väl inte.

Jag har lust att slå ihjäl nån just nu.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

TinaH
0

jag känner med dig!

Men när var det du såg att IKEA skulle ha denna svarta Leksvik?

Jag skulle också vilja ha en sitt bar låda i hallen.
Men jag har funderat att bygga en själv.

Den behöver inte vara stor. typ1½m. sedan hade jag tänkt och göra 2 avdelningar i den. en för vantar och mössor till oss, en för hund koppel och tillbehör till dem.

Så det blir byggmax nästa.

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Halvdansken
0

Den finns med i årets katalog, och den ligger kvar på nätet. Om man kollar lagerstatus, så står det dock att den inte finns i lager, och de vet inte när den levereras igen. Vilket alltså betyder "aldrig", fick jag reda på.

Lite surt.

TinaH
0

tycker jag låter som lite typiskt IKEA.

Varför tar dem med möbler i katalogen, och inte har den hemma?

Otroligt dum!

man blir sur på sånt!

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

mariatingsund
0

Jag känner med dig, inte minst för att jag har varit med om detta TVÅ gånger, först Magiker sidobord som de slutade tillverka då jag behövde komplettera mina Magiker högskåp, sedan Hensvik småskåp har de också dragit ur sortimentet när det var dags att inskaffa till den nya verandan. Enda råd jag kan ge, sök regelbundet på blocket eller tradera.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Halvdansken
0

Bor i Danmark, men jag scannar de danska motsvarigheterna…

Man blir extra sur när det finns med i årets katalog i januari - och så plötsligt finns de inte.

Hur gick det för dig? Fick du kompletterat?

mariatingsund
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Magiker fick jag tag på begagnat, men inte Hensvik. Det är ju inne med den stilen så ingen säljer det begagnat. Poängen är att vi har plats 80 cm mellan hörnet och dörröppningen (höger om bilden), så vi kan inte ha en byrå på 90 cm. Och det finns ingenstans något annat som skulle passa, bredden får inte heller bli mer än 30 cm, så det står tomt där nu :-(

Jalking
0

Kolla jysk? De har en hel del småbyråar och liknande.

mariatingsund
0

Jag vet, men de är i laminat med vassa kanter, jag sa nej till kvaliteten där. Hensvik var lite romantiskt med träkänsla, lite åt Carl Larssons hållet, passande våra spegeldörrar o dylikt.

lisette
0

jag har en bänk i vår hall, dock i oljat trä. en sån med två lådor och förvaring under sitsen. kanonbra!

lisette
0

exakt likadan. har inte kommit så långt som att byta klädsel.