Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 13985 ggr
Lotta_A
64

Lägga golv. Pris?

Hej hej.

Jag undrar ifall någon här inne har koll på vad det kostar att lägga om ett golv?
Ungefär hur många tusenlappar tror ni att det skulle kosta att lägga golv i en lägenhet på 24 kvadrat??

Oskar
0

Menar du både själva golvet och arbetet att lägga in det?

Lotta_A
0

Japp det menar jag. Vet du på ett ungefär vad det kan kosta. Måste inte vara exakt.

Oskar
0

Njä…men vet att det är otroligt stor skillnad i pris beroende på vad det är för golv. Ett enkelt laminatgolv kan du säkert hitta för under 100 kr per kvadratmeter och det kan du dessutom lägga själv utan problem. Ett golv av massivt fint trä kan kosta 1000kr per kvadratmeter och dessutom lite struligare att lägga in.

Oskar

Tom
0

Det är en ganska luddig fråga eftersom du kan lägga in riktig parkett av ebenholts eller plastmatta från Epa. Skillnaden i materialkostnad är väl en 100 000 kr typ…

Läggning borde gå på mellan 100 och 300 kr/kvm ungefär.

Golv finns från 50kr/kvm och uppåt.

Mvh

Tom

Oskar
0

Där fick du två svar på samma minut. :)

Lotta_A
0

Tack så jättemycket för era svar!
Jag hade ju inte tänkt mig något dyrt parkett golv, utan snarare ett billigare alternatv, men ändå med bra kvalité. Men nu vet jag i alla fall på ett ungefär. :)

AndersE
3

Jag tycker det är så enkelt att lägga ett golv av typ laminat eller trä att jag inte skulle leja bort det.

Själv gillar jag inte laminat, men tycker att de nya golven som är uppbyggda som laminatgolv, men med ett tunt fanér av trä är helt OK.  Kring 250:- kvm ska man väl kunna hitta ett sådant. Och 24 kvm lägger man på en dag eller max en helg.