Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 6643 ggr
Stephanie
0

Bra dammsugare under 500kr?

Halloj! Är på jakt efter en ny dammsugare. Kan dessvärre inte lägga mer än en 500kr eller så… Finns det några bra för den summan? Främst ska det dammsugas hundhår och så, så den bör vara bra till sånt Tungan ute

Har ni några tips?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

parsley
0

Köp en grovdammsugare. Jag vet inte om 500 kr räcker utan du kanske får lägga till ett par hundralappar, men du får betydligt mer sugkraft för pengarna än om du köper en vanlig hushållsdammsugare. Grovdammsugaren är tyngre och låter mer, men de suger åtminstone ordentligt.

Jag kör min grovis utan påse och har satt en gammal nylonstrumpa över filtret för att skydda det.  Vid behov tömmer jag hela behållaren.

TinaH
0

Var inne på prisjakt.nu, Sökte på dammsugare fick upp:

Nu vet jag inte om detta är internettpriser. Men det brukar stå på respektives sida. Jula vet jag om att dem har samma pris som butik som på internet. Detta var dem alternativ jag fick upp inne på prisjakt. Finns säkert fler.

LYCKA TILL!
Berätta sedan vad det blev för "Fido" Flört

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Stephanie
0

Det blev en Philips Jewel FC9073 för 1699kr Tungan ute Har provat den lite snabbt, och än så länge är den underbar!

voranna
0

#1,vilket märke har du på din?Min gamla dammsugare hade det goda omdömmet att braka ihop nu i magra januari hihi.
Men eftersom jag har tre katter måste jag ha en som är bra till det.Har faktiskt inte tänkt på en grovdammsugare,bra ide!Fanns din på nätet eller i elaffär?

parsley
0

Jag har en från "grovis" från Jula. Kärscher är nog det vanligaste märket på "grovisar". Jula, Biltema, Clas Ohlsson och Granngården / Lantmännen brukar ha grovdammsugare. Tror att även "vanliga" vitvaruaffärer kan ha.

mariatingsund
1

Ursäkta men det känns lite fel att be oss om att råda dammsugare under 500 Kr när du ska köpa en för 1699 Kr.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Stephanie
0

#6 Jo, jag vet. Det var det vi hade satt som gräns, men mamma blev så förtjust i den dammsugaren (bra försäljare) att hon ville köpa den direkt! Tungan ute Så då var det ju tur att den verkar vara himla bra då!

mariatingsund
1

Huvudsaken är ju att du fick en bra dammsugare och är nöjd. Flört

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Stephanie
0

#8 Jupp! Och kanske någon annan kan ha nytta av den här tråden senare. Glad

Halvdansken
0

Vad är fördelen med en grovdammsugare? Den suger bättre, men hur mycket bättre? Har den de där små extra munstyckena (jag är nog en av de få som faktiskt använder dem).

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Stephanie
0

#10 Själv tycker jag inte att grovdammsugare är bättre. De har visserligen bättre sug på sätt och vis, men jag tycker inte att de är så bra på "finlir". Själv har jag bara använt den till att tömma djurens burar på spån när jag städar… Tungan ute Men så har jag visserligen bara provat en grovdammsugare, så jag ska väl inte säga något Obestämd

Anders 50
0

Har en KEW grovdammsugare. (många munstycken) Tycker inte den suger bättre än vanliga nya dammsugare. Tycker den är för stor och klumpig för "vanlig" städning.

Fördelen är att det inte behövs påsar, det är bara att tömma behållaren, och att det går att suga upp vad som helst, även vatten.

Jag har den i källaren, bra när man sotar pannan!

Men den är minst 15 år gammal, finns kanske bättre nu.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Halvdansken
0

Jag vill ha en med påsar, har hört dåligt om påslösa. Dammar det inte ret åt h- till när man ska tömma dem?

Fast att suga upp vatten skulle kanske vara bra. Kanske. Vet faktiskt inte om jag haft behov av det?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anders 50
0

#13  Jag bor ju ute på landet så jag tömmer för det mesta ute, men visst, det är en klar fördel att inte tömma i motvind! Skrattande

Och det finns påsar till den jag har, dyra sådana, men jag har aldrig haft behov.

Och suga upp vatten…tja det är ju inget man gör varje dag, men det går!  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

TinaH
0

Det borde finnas inbyggda vattensugare vid hundskålarna…för när mina 2 har druckigt, så är det sjöar….

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Tiana
0

Lägger tråden på minnet och får återkomma. Jag har haft min i snart 10 år, så jag tror att slutet är nära…

Stephanie
0

#16 Gör så! Flört