innerdörr i utemiljö?
undrar om det är dumt att placera en vanlig innerdörr (okänt träslag) i en utemiljö?
har en innerdrörr som satt i huset tidigare som jag tänkte sätta i mitt stall. det är ju likt en utemiljö. dock utan regn och rusk.
slår den sig måntro? stallet håller några grader varmare än utetempen. hade tänkt att ha värme i sadelkammaren. är det då dumt att inte ha en isolerad dörr?
Själva dörren klarar sig nog. Har själv en innerdörr, visserligen av äldre modell, till ett utrymme på andra våning på logen. Där blir det så gott som utemiljö.
Ska dörren veta mot stallutrymmet borde det väl räcka med den dörren. Du lär väl ha plusgrader i stallet?
Men den lär ju släppa genom mer värme än en isolerad dörr, fast då blir nog hästarna bara glada! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

faktiskt har jag inte alltid plusgrader i stallet. öppet upp i taket på några ställen och oisolerat.=)det är ofta på vintern som vattnet har frusit.
din dörr har klarat sig fint? är den massiv? är inte säker på om min dörr är massiv eller om det är kartongbitar i mitten.
man kanske kan isolera dörren invändigt?
Min är en massiv gammal spegeldörr.
Jag tror det går bra med din dörr såvida den inte är av för usel kvalite.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Om det kommer att regna/snöa på den så håller den inte länge, beroende på hur den är gjord. En gammal spegeldörr är säkert massivt trä, men moderna dörrar är faner och annat tunnt skräp.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

nej den kommer ju att vara inomhus, men ändå i utemiljö eftersom det blir fuktigt i ett stall.
jag får kolla upp vad det är för dörr. annars har jag en gammal spegeldörr som oxå ligger på loftet. vet dock inte skicket på den överhuvudtaget då den låg där när vi flyttade in.