Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettteknik-och-media
Läst 5762 ggr
johan
0

Nedsänkt diskmaskin

Jag har sett att det finns diskmaskiner som man liksom sänker ned i diskbänken. Det är en toppmatat diskmaskin helt enkelt. Någon som vet var man kan få tag på sådana och vad dom kostad.

Mvh // Johan

AndersE
0

Jag gissar att du sökt på "toppmatad diskmaskin" - inte många svar…

Ulla
0

Kenny har en sådan nedsänkt diskmaskin, den enda som jag har sett. Däremot kommer jag inte ihåg priset.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

johan
0

#2: Vet du vart man kan hitta sådan? Jag sökte lite på nätet, men hittade inget vettigt.

Mvh // Johan

Enecrona
0

Staffan har….

Susanne
0

Men…hur mycket/lite rymmer en sådan?

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Pia
0

Är det inte väldigt bökigt att plocka i och ur disken på det sättet?

AndersE
0

Jo, och så stjäl det arbetsutrymme på diskbänken. Men det är fräckt!

(Typisk ungkarlslya-diskmaskin?)

Pelle
0

Själv skulle jag vilja installera en minivariant av en storköksmaskin. Fattar inte att de diskar på ett par minuter, medan mitt gamla ök tar strax under en timme för samma jobb.

Nån som har provat?

AndersE
0

Jo, storköksmaskin har jag testat. Finns sådana i hemmaköksvariant?

För jag håller med om att det går undan och blir rätt bra.

Tom
0

#8, Ställs det inte andra krav på avloppsavskiljare och sånt om man har en industridiskmaskin? De använder ju helt andra typer av diskmedel till exempel.

Tom

Pelle
0

# 10, det kanske är anledningen till att det inte finns tillgängligt, fast det måste utredas till nästa köksinvestering, kan inte vara omöjligt att åstadkomma ngt vettig lösning på problemet.

Tom
0

Johan, hittade du någon nedsänkt diskmaskin eller gav du upp? Berätta gärna hur den fungerar i så fall.

Tom

johan
0

#12: Jag gav upp tyvärr. Jag lyckades få reda på att tillverkaren Kenny ska ha, men hitta inget på nätet… Synd…

Mvh // Johan

Tom
0

Trist, det hade annars varit intressant att få veta hur det fungerade i verkligheten. Idén var så annorlunda…

Tom

sjunne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Apråpå Kenny Mini 5000. En oerhört pålitlig och bra diskmaskin. Nedsänkbar i bänkskivan. Jag köpte min hösten -86. drygt 20 år sedan! Först nu lyfter jag ur den och kollar ett lager i den. (se bifogad bild) En kanoninvestering. Det är ju bara så svårt att hitta något om den på nätet. Det fanns en till salu på blocket, ej använd dessutom, för ca: 3000:-. Den är dessvärre såld. Vi är fem i hushållet så den har fått jobba hårt. Tack Kenny, vi kör väl 20 år till? // hasse p

Denna kommentar har tagits bort.