dusch/toa tips önskas
Hejsan!
Vi sitter här hemma och bläddrar i pärmar med prover på våtrumsmatta/tapet.
Vi ska renovera i lilla duschen och i lilla toan.
Är det någon som har tips/bilder ??
Tack på förhand!
MvH Helene

Vi sitter i samma sits. Har två små toaletter som ska renoveras. "Åker" med på din tråd, om jag får……..
……

Hur mycket ska ni renovera? Ska allt ut och golvet brytas upp och lägga värme, och helt nya saker, eller bara nya väggbeklädnader?
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Vi ska byta väggar & golv. Nya toastolar väntar i källaren. Handfaten byttes för fem år sedan….sen får det inte plats mer.
Vore kul att se bilder 

Tyvärr är våra badrumsbilder på papperskopior.
Vi rev ut en basu och satte en rad med skåp under snedväggen. Bra med uppbevaring. Samma kakel i dusch och på golv. Grått på nedanvåningen, beige däruppe. Inget spegelskåp, det har man inte i Danmark, bara spegeln direkt på väggen. Handduks-tork. Värme i golvet.
Enda missen är att vi inte satte kakel bakom vasken däruppe. Det är bara målat.

vi ska byta ut allt…. i duschen fick vi en vattenskada så där håller hantverkare på.
Vi ska bara välja vad vi ska ha..eller bara välja vet jag inte….det är ju jättesvårt att tänka sej hur det blir när det kommer upp…
På lilla toan ska allt också ut…det ska bli så skönt =)
Men svårt att komma på vad vi vill ha där också.

Välja vad? Material, färger, mönster?

Att välja vitt är alltid bra i små utrymmen, då känns de mer rymliga. Sedan kan man köpa matchande prylar, handduk och smågrejer i samma färgnyanser så det bildar en helhet. Om man tröttnar på den färgen, kan man alltid lättare köpa nya smågrejer jämfört med att byta kakel. Jag skulle avråda från mönster, om inte det är t.ex. ett fototapet som föreställer naturbild t.ex. Materialval är ju bättre ju hårdare, alltså klinkers jämfört med plastmatta osv. Och så en sak till, det får gärna harmonisera med resten av ert hem.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Våtrumstapet är jättebra, men jag varnar för en viss typ, nämligen helt enfärgade och särskilt mörk färg. Jag har sett en toa med dusch där väggen blev ful på ett par år, eftersom vattendroppar runnit nedför väggen. På en liknande toa med ett svagt lodrätt mönster i vitt och ljusblått syns absolut ingenting. Den duschhörnan ser helfräsch ut efter många år.
Tycker att ni ska ha något ljust klinker o matta, eftersom det förstorar upp det lilla rummet än mörkt kakel. Spottar är väldigt snyggt, vet inte vad ni har för tak men gipstak med spottar. Svart underskåp till handfatet är otroligt snyggt ser enkelt o fräscht ut.
ex bil om du har litet badrum