Bonsaiträd?
Ja är de någon som har bonsaiträd hemma, isåfall hur gjorde ni, köpte ni ett färdigt träd eller började ni ifrån grunden?
Vad för träd använde ni?
Hur ser de ut, bilder?
Andra tips till en som tänkte odla ett bonsaiträd hemma i lägenheten är också välkomna =D

vi "bonsaiar" både tall, ek och björk. från det att de är små så kan man klippa och hålla dem små, i den storlek man önskar - utan att stympa tex björk vilket är hemskt fult. man kan forma trädet hela halvåret juni-dec.
hej Paimon!
den här bonsaien är mycket lätt skött som du ser på bilden…hi hi förlåt jag ville bara visa min egen variant
Annars så har jag erfarenheten av att småbladiga fikusar är väldigt lätta att börja med och även fuchsior går att göra bonsier av. Jag såg att dom hade fina nybörjar bonsaier på bauhaus nu, om du vill ha en färdig att bara ställa fram…
Det finns mycket roliga och bra böcketr i ämnet så ta en sväng till bibblan också.
lycka till mvh flowergirl/luffarmia
#2 Gillar din variant! :P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Hej
Du kan på Tradera köpa frön för att själv odla,mycket billigare och roligare än att köpa klara,ökenros,fikon,olivträd,ja alla möjliga bonsaiträd ( de blir ju de då du klipper till dom så )