Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettträdgård-och-växter
Läst 2689 ggr
Christina
1

Sladdvinda

Jag har en grästrimmer för att snygga till kanterna mellan busk-och blomplanteringar och gräsmatta. Tycker det ser riktigt prydligt ut efter att jag gått runt med den. Min är eldriven och det trivs jag med, eftersom den är lätt att bära och lätt att starta.

Skulle önska mig en automatisk sladdvinda dock. Jag har 50 sladd som jag släpar på för att nå alla de ställen jag vill komma åt. Har elluttag lite här och var i trädgården men i alla fall…….

Finns det sladdvindor som drar upp sladden själv? Ungefär som dammsugare gör?

Margareta
0

Det skulle jag också vilja ha, typiskt ett sådant där behov man kan skapa när man vet att "prylen" finns.

Vi har trimmer och andra eldrivna redskap på tomten, men även husvagn och hanterar ibland dubbla sådana långa kablar som Du har om vi står hemma hos bekanta där det är långt till eluttag.

Numer pensionär i Nynäshamn

Tom
0

Det finns några olika. Jula har en som jag tyvärr inte vet hur lång den är:

Sladdvinda

Mvh

Tom

Niklas
0

En sån här modell har jag sett att en del verkstäder har. Fast den är bara 15 meter. Det kanske finns längre varianter.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Christina
0

Maken lovar just sätta upp fler eluttag på stolpar här och var i trädgården. Precis som med alla vattenposter han satt upp underlättar det arbetet ofantligt. Då behöver jag inte längre så långa sladdar och slangar.

Christina
0

Fick idag i present av maken en sladdvinda som jag tror är den i #2. Lika roligt som att få en bukett blommor. Jaja - det märks att vi varit gifta länge…..

EvaRittsel
0

Vi ska ha julafton på lördag ( ja vi firar när ungdomarna kan samlas efter att de kuskat land och rike runt ). Så nu har jag tipsat dem om inköp av en sladdvinda från Jula och maken har fått tips om extra elurtag #4. Ska bli skönt när våren kommer dvs den här söndagen då jag ska beskära mina träd.