Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 1198 ggr
Tom
0

Pluppans söta spöken

Kolla in Pluppans söta keramikspöken på hennes personliga sida!

Länk till fotoalbumet.

Tom

Rickard007
0

Ja de var lite fräcka!

pluppan
0

men hallå, vad gör du   Generad

nu blir jag alldeles generad…..

spökena är magiska, om man har de tända så kan inga andra spöken komma in i rummet (har funkat på alla barn hitintills)

fast Tom, det var ju tänkt att barn skulle gilla dom…….Flört

pluppan
0

ni som gillar design kan gärna titta in på keramiksajten, där har zzaga startat en designdiskussion efter nyår. hon visar ett keramikalster varje dag som vi diskuterar vad man gillar och inte gillar. jättespännande tycker jag. välkomna in och tyck till eller kanske ni ska ha något liknande här. vi har ett nytt ting varje dag men man kan ju ha ett i veckan eller nåt, kanske en möbel eller hus eller vad som helst.

jag länkar in till min absoluta favvis hittils (måste kanske döda någon för att få den kannan)

http://keramik.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=fd9c0ef3-c963-4c98-b392-e6955ae2d113

fotot ligger alltid i det första inlägget och trådarna heter EOD och datum

Christina
0

Pluppan dina övriga lster är jättefina också. Gillar särskilt de med titel: rakubränt.

pluppan
0

rakubränt är en speciell teknik som härstammar från japan där man bränner andra gången utomhus med gasol (eller ved). när de är ca 900grader varma öppnar man ugnen och tar upp grejerna med en stor tång och placerar de sedan oftast i spån som då genast tar eld. man kväver elden med ett lock och efter en stund öppnar man och lägger ner grejerna i vatten. det ryker och fräser och sprutar eld hit och dit så det är en happening när man bränner raku. mycket går också sönder men det är fantastiskt roligt och spännande.

Christina
0

Mycket arbete du lagt ner - men också mycket snyggt resultat!

Rickard007
0

#2, Jag är ju 15, Räknas jag som barn då? :D

Amiechan
0

#7: Alla som tycker om Pluppans spöken är barn. Så då är jag barn också, fastän jag är 27 :D

Rickard007
0

#8, Haha okej.

pluppan
0

kanske är det så att ni har barnasinnet kvar, och det är ju jättebra!!Skrattande

Rickard007
0

#10, Ibland bra ibland dåligt!

Tom
0

"det var ju tänkt att barn skulle gilla dom…"

Tack, det tar jag som en komplimang! =)

Tom

Rickard007
0

#12, Och jag som vill betraktas som vuxen, eller vill jag det? ;)

JMax
0

Jättefina saker!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!