Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 9979 ggr
MonisN
0

Att sy överkast

Jag planerar att själv sy ett överkast. Frågan är om man ska jobba sig med att vaddera eller om det finns andra lösningar? Om ni har något materialtips och råd på mönster skulle jag bli jättegladGlad

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

mariatingsund
0

Istoppstäcke är utmärkt, bara sy efter dess stoppning, då har du ett mjukt och ändå stadigt överkast.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

MonisN
0

Ja, det är en bra idé! Problemet är bara att sängen är 105 cm bred. Vet inte om det finns bredare täcke än till en normal enkelsäng?

MonisN
0

Såg att Ikea har stora täcken för bara 79:-, fast 220cm på längden verkar bli en aning snålt, men det kanske funkar att sätt ihop två täcken och klippa till i önskad längd.

mariatingsund
0

Du kanske inte behöver ha istoppstäcke på den delen som faller ner, alltså mer än sängarnas yta? Annars går det säkert att sy ihop två, jag skulle använda där också de befintliga sömmarna och klippa bort det oflödiga bitarna sen.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

[Asta]
0

Överkast? Det använder vi aldrig. Vi har ett som ligger - hm- just nu vet jag inte ens var det är.

[Asta]
0

Överkast? Det använder vi aldrig. Vi har ett som ligger - hm- just nu vet jag inte ens var det är.

MonisN
0

#6 Jag är kanske gammalmodig, men det ser lite mer städat ut tycker jag. Dessutom är detta rummet en genomgång till en altan. Har man gäster är det ju inte så kul att dom ska behöva se en obäddad säng.

kickboard
0

Det finns att köpa fodertyg med tunt vaddlager, så det är ingen konst alls att sy vslbart tyg ovanpå det och göra en fåll runtom

[Asta]
0

Jag bara skojar lite. Jag vet att andra människor använder överkast :)

MonisN
0

#9 Det finns faktiskt dagar som jag "glömmer" överkastet också i de andra rummen! Dotterns rum ska vi inte ens nämna..Oskyldig men det sköter inte jagFlört

Facklan
0

jag gillar överkast o det än nått jag använder i perioder !!

Jag sydde ett med ett gammalt påslakan som undertyg vände en 90 grader o sydde ett snyggt tyg som kanterna det blev då 2m långt o 180cm + 30cm på båda sidorna det blev klart häftig effekt o jag sydde på lite applikationer med samma tyg …

Det som jag gillar mest med den är att man lätt kan tvätta den o den är av återvunna tyger … den ligger bra på sängen o den är lätta att vika o stuva undan !!