Hur har det gått
Niklas med ljuskronan - fann du den du sökte?
och Ann ditt bord i köket blev det vitt eller vad?
//Nyfiken Lise-Lotte
Nej, jag har inte hittat kronan jag vill ha än. På Skansen fanns det en ganska trevlig som jag fortfarande funderar på. Den var visserligen lite "julig" men det kan gå att anpassa.
Vänliga hälsningar
Niklas

Har flera gånger på sistone sett en ljuskrona klädd i mörk sammet. Kanske en sån du ska ha? Du blir iallafall hipp. :)
Oskar

Niklas - om du kan tänka dig begagnat så prova www.blocket.se Kom upp några intressanta objekt på sökningen Ljuskrona
//Lise-Lotte

Liselotte,
Roligt att du undrade just nu - så sent som igår satt jag myste i mitt kök med tända ljus och tänkte att man kanske skulle ta en bild och visa er hur det blev till slut!
Det slutade med att jag köpte ett nytt vitt bord på Mio, det jag lagt ut en bild på tidigare. Det har en lite antikvit ton och är ganska bastant på 2x1 m. Köpte sedan sex gamla stolar på nätauktion, www.metropol.se, som jag fick tips på i iFokus, för en rätt human peng.
Stolarna lämnade jag in till Ulla, en duktig och trevlig kvinna som har en möbelrenoverarverkstad några hundra meter från där jag bor.
Hon har målat dem i samma antikvita nyans som bordet, och klätt om dem med ett tyg jag hittade som matchar fondvägg och kakel i köket. Har fått tillbaka fyra av dem, och jag är verkligen glad, det känns kul att ha något "eget" i stället för att köpa allt helt färdigt!
Gardinerna som också har kommit på plats de senaste dagarna blev pricken över i. De har modern stil som känns rolig mot de lite äldre stolarna.
Tar en bild i kväll och återkommer!

Teflonminnet gjorde sig gällande igen … stolar var det ju
jag tipsade t.o.m om auktion. Nåväl - vad kul att det blev bra och jag ser fram emot att se slutresultatet på bild.
//Lise-Lotte