Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 3606 ggr
[per50]
0

Perfekta hemmet

Hur ska det perfekta hemmet se ut? Skriv och beräta

Anders 50
0

Tror inte jag ville bo i ett perfekt hem. Skulle nog inte trivas.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Gerbilflicka
0

Hogt i tak ar ett maste. Inte manga rum utan oppna ytor istallet. Rent utan att det kanns som en ikea-modell.
Mycket pa vaggarna - foton, posters, personliga grejer… Mycket grejer i allmanhet, inte for stilrent! Manga blommor och vaxter.

Vitt/gront, svalt sovrum som bara andas lugn och avslappning.
Stort kok med praktiska ytor och cafe-kansla; en gammal skinnsoffa och nara till te och kaffe.
Vardagsrummet ska vara praktiskt och trevligt dar det alltid ar liv och rorelse, dar det alltid finns nagot att gora!

Ett djurrum skulle jag vilja ha ocksa, dar jag kan ha ett skrivbord att jobba vid och nagonstans att sitta och lasa.
En garderob a la "sex and the city" dar jag kan ga in och ha alla mina skor pa hyllor… ja tack!!
Saklart aven ett stoooort vaxthus dar jag kan odla allt jag vill.

Det vore perfekt for mig! Jag hatar stilrena hem, jag kan aldrig slappna av da. Det maste kannas varmt och personligt tycker jag, inte som att roomservice kom och fixade det direkt.

mariatingsund
0

Att man känner sig trygg och bekväm i sitt boende är viktigt. Rymd trivs de flesta i, så stora ytor, inte övermöblerade, och relativt högt i tak är bra för de flesta.  Mycket naturligt ljus inomhus är bra. Det var för själen.

För kroppen ska allt vara praktiskt, i rätt höjd, avstånd och med rätt utrustning och bekvämt så man kan leva utan ansträngningar. Man ska lätt kunna hålla rent för trivseln skull, och klimatet ska vara behagligt, man ska inte behöva frysa eller svettas.

Att ha trevliga grannar betyder också mycket, jag kan inte tänka mig leva som i grannfejden. Men för mig har absolut störst betydelse att jag kan gå ut direkt i naturen, och inte i ett trapphus. Det är nog för att jag alltid bott i villa.

Men allt det andra är högt personligt, vilka färger och stilar och hur många prylar man vill ha. Jag personligen gillar grönt i inredningen, nåja inte gröna skinnsoffor direkt, men på väggar samt levande växter. Färger påverkar generellt på olika sätt, jag skulle aldrig ha stirrigt sovrum eller svart vardagsrum.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Halvdansken
0

Tror att jag har mer eller mindre mitt perfekta hem. Eller kommer att ha, när jag får upp gardiner, och vi fått ett matbord, och fler mattor, och renoverat färdigt på ovanvåningen och….

Men det är ett stort hus, stora fönster ut mot trädgården, vardagsrum i vinkel, öppen spis (nu med insats), stort nytt kök osv.

Det är relativt minimalistiskt, jag gillar inte plotter. Mycket böcker. Tavlor på väggarna - gärna grupperade, så det finns bara/rena väggar också. Blått sovrum, det är ett måste.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Tiana
0

Enkelt svar från mig - villa med stor trädgård. Bor idag i lägenhet och vantrivs otroligt mycket!

Maria
0

Jag har efter otaliga flyttar under livet hamnat i det perfekta hemmet för mig/oss.

Vi är numera två vuxna och har ett atriumradhus med ca 100 kvadrat trädgård som är inhägnad. Detta passar perfekt då vi har två katter som bara är i trädgården.

Huset är enplans med öppna ytor och ganska litet, 87 kvadrat plus förråd.

Här kan vi bo kvar trots krämpor. Inga trappor och lättstädat och en trädgård som är överkomlig att sköta.

Som storstadsmänniska passar detta mig perfekt då bussen går var 10:e minut till Göteborgs centrum, resan tar 15 minuter. Så det känns som om vi bor ganska centralt.

/Maria

Solveig
0

Ja det perfekta hemmet ser olika ut vid olika tillfällen i livet. Stor trädgård var viktigt med småbarn som behövde utrymme att leka och gott om land att odla i, nu räcker det med liten gräsplätt med plats för ett fikabord.

Fem sovrum var viktigt när jag hade fyra barn hemma, nu räcker det med två, ett för mig och ett gästrum. Men det som är viktigt i alla hem är stor hall, stort kök och gott om förvaringsutrymmen.

Halvdansken
0

En annan perfekt plats vore ett penthouse i New York eller valfri stad. Ni vet sådana man ser på film. med en balkong som tittar ut över Central Park. Typ.

Alternativt en såndär öppen industriliknande lägenhet med höga fönster och en sån underlig stor hiss.

Men då ska man vinna massor i Lotto först.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Sovgott
0

Mitt perfekta hem skulle nog vara en liten gård på landet. Ingen insyn, avstånd till närmsta granne. Stor prunkande trädgård med fruktträd, bärbuskar, växthus, grönsaksland. Nära till sjö som man kan bada och fiska i. Nära till skogen. Gärna ett hus byggt runt 1910 med glasveranda och torn. Trähus. Vitt, gult eller blått kanske. Gärna högt i tak, vackra fönster, trägolv. Rent och snyggt, men mysigt och hemtrevligt. Gärna kök i gammaldags stil. Lantkök. Med stora arbetsytor för bak och annat. Kanske en liten vedspis i köket. Öppen spis eller kakelugn vill jag ha också. Många garderober och ett eget rum i källaren till oss var för våra hobbygrejer. Jordkällare i trädgården. Egen brygga vid sjön och en liten vedeldad bastu. Ett rum med bara böcker och en skön läsfotölj med bra läslampa. Sen är jag nog nöjd. Glad

shareza
0

det prfekta hemmet bestämmer du och endast du,,,när det år perfekt,,,det spelar ingen roll vad andra tycket,huvudsaken är att det är perfekt för dej,,,just nu är jag inne i en färgperiod efter att ha haft det mesta i vitt och svart,,många komentare, och? vadå? det är mitt hem även min mans,,men han är alltid nöjd,bara jag är det

SamanthaJones
0

#9, Vi har exakt sammasyn på det hela men jag vill gärna ha ett stall oxå (bara ett litet med två boxar och en lösdrift) :)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

shareza
0

jag skulle vilja ha ett stort hus så jag kunde ha ett katt-hemOskyldig

Maria
0

#12 Då har du och jag samma dröm. Ett katthem alltså.

Jag skulle nog välja att bo där jag bor men skulle gärna driva ett katthem.

/Maria

shareza
0

ja det är det första jag skulle göra om jag vann mycket pengar,,,bygga ett katt-hem,,,vet hur många stackars katter som inte har något hem,,,jag blir så ledsen varje gång som man hör hur folk behandlar dessa underbara djurGråter

korseett
0

det perfekta hemmet är självstädande och självtvättande..Oskyldig

Tiana
0

#16 Det har sååå rätt i! Skrattande