Pool - Vart ska kloret i?
Ja, nu har vi också köpt en stativpool. Jag fattar inte alls vart kloret ska i? Är det jag som är dum eller?
Jag tänkte att det är väl bara att tjoffsa ner det i vattnet direkt. Kan man göra så?
Snälla, är det någon som vet? Jag vill ju inte häva på fel ställe..
Alla djur behöver någon som bryr sig!

Ingen aning. jag har ingen pool. Men gissar att det ska i vattnet?
Googla annars.

Problemet är att jag har googlat sönder mitt huvud. Det står ingenstans, om vart man ska hälla. Så jag antar att det ska direkt i vattnet. Jag har avvaktat i kväll nu, ifall jag får nåt svar. Annars häver jag i det i vattnet i morrn.
Det finns ju liksom inga behållare nånstans, så det borde vara att man ska slänga det i vattnet

Har frågat sambons kusin nu.
Han säger såhär:
Klortablett = I pumpen
Klorpulver= Rakt ner i vattnet

Ja har du ingen pump så släng det i vattnet

Jag har ju pump, men ska man lägga kloret i den? Hur och vart i så fall?

Mm, är det tablett så lägg den i behållaren vilket jag gissar du har, har du inte det så släng det i vattnet. blandas ju ändå så småning om =) Testa, kan inte bli mer än fel.

haha jag provar i morrn
Varför inte fråga i affären där du köpt poolen?
Tom

Står det inget på klorpaketet?
Vet inte om detta är någon hjälp, men jag googleade på klor pool.
Förvaring och hantering av poolkemikalier
Samtliga poolkemikalier ska förvaras barnsäkert! I koncentrerad form är de flesta vådliga och frätande, akta hud och kläder. Förpackningarna skall vara förslutna, förvaras svalt men frostfritt och inte utsättas för solljus. Blanda aldrig kemikalier med varandra. Syror får inte ens förvaras tillsammans med klor, och får under inga omständigheter komma i kontakt med varandra! Vissa kemikalier kan med fördel lösas upp i stor hink med (varmt) vatten för att sedan doseras i poolen. Häll aldrig vatten på kemikalier - kemikalier ska i stället lösas i riklig mängd vatten.

Tack för infot. Jag köpte den på Ö&B. Och nej det står ingenting på förpackningen

En pump brukar ha nån form av behållare, det hade i varje fall mina till akvariet. Nånting man kan skruva av.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Jag provade att skruva av locket till pumpen, men då vällde det ju ut en massa vatten…

Ja… det är så de fungerar. Man får koppla bort dem först, och tömma dem, och sen stoppa i det där man ska stoppa i.

Ok, nästa fråga då. Hur kopplar man bort pumpen då? Ska man ta bort silarna på insidan av poolen och sätta på pluppsingarna?

Nu vet jag ju inte hur den ser ut, men en bra start är att dra ur kontakten så att den slutar pumpa. Sen kan du kanske öppna locket.
Fick du ingen instruktionsbok med?

Jo, jag fick instruktionsbok, men det står ingenstans hur man gör med kloret. Jag provade att stänga av pumpen, men det kommer vatten ur den i alla fall…
ring och fråga på Ö&B de borde veta :)