Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 3181 ggr
[TrevorS]
0

Fula duschdrapperier? NEJ!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kom på en fiffig sak, men gav bort i present nu måste jag göra det till mig själv!

Hade en kompis som ville ha drapperi som var svart och såg lite läskigt plastig ut på IKEA, då kom jag på smarta iden att köpa ett grönt igenomsynligt tyg som också fanns på IKEA la över tyget över drapperiet och sydde, se till att lägga så tyget är högst upp när du sur på båda sidorna annars så finns riskten för att plastet går sönder när du syr, sy med lång rakstygn!

Superläckert. =)

[TrevorS]
0

Just det ja, vill tillägga att när du gjort det här se då till att du inte knycklar ihop drapperiet utan låter den vara utsträckt och torka, man kan även spola av insidan lite då och då efter man duschat så man slipper det läskiga möglet/alger (som min kompis hade fått på sin gamla)

Zabbio
0

Snyggt! :)

Själv gjorde jag en budgetvariant; Ikeas billigaste dushdraperi + en spritpenna att rita på det med x)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[TrevorS]
0

Ja det är också ett allternativ, jag gillar att vara kreativ det är det bästa jag vet om jag ska vara ärlig.

Bästa med IKEA är att gör man något dumt med grejerna är det billigt att köpa nytt igen när det gäller småprylar.