Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 5877 ggr
johan
0

Fixa rinnande toalett

Jag har en toalett där centrumpelaren i toaletten gick av och vi var tvungna att byta den och själva spolknappen.

Problemet var bara att även om det var enkelt att plocka bort den gamla centrumpelaren, var det inte lika lätt att få tillbaka den nya, då den liksom skruvas underifrån, så att komma åt underdelen från själva vattentanken är mycket svårt.

Toaletten fungerar för det mesta precis som den ska ändå, men eftersom själva centrumpelaren och packningen i botten av tanken inte sitter helt fast, så hoppar centrumpelaren ibland fel och det rinner vatten. Då får man ta bort spolknappen och rucka lite på centrumpelaren så ordnar det sig.

Men… Nu ska lägenheten säljas och det känns oproffsigt att inte åtgärda detta fel innan dess, även om det är något som bara är störande någon gång i månaden.

Är det någon som har tips på antingen hur man får fast underdelen av packning och centrumpelare utan att plocka isär hela toaletten? Eller har någon tips på en rörmockare som kan åta sig ett sådant litet jobb?

MVh // Johan

Mvh // Johan

Niklas
0

Kan du ta någon bild av hur det ser ut i vattencisternen? Det är lättare att komma med glada tillrop och förslag då. Glad

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Tom
0

Jag hängde inte heller med på exakt vad som var paj. Bild…

Själva konstruktionen är ganska enkel.

Norrann
0

Mitt förslag är att du ringer och rådfrågar en VVSmontör.

[Asta]
0

När vår toastol rann och det behövdes nya spolknappar mm var jag inne på Gustafsbergs sida och hittade där väldigt bra instruktionsfilmer. Du kan väl kolla där - vi löste vårt problem med hjälp av dme.

johan
0

Det krävdes att en rörmockare plockade loss tanken, skruvade dit centrumpelaren och monterade ihop allt igen. Risken är stor att packningen mellan tank och stol går sönder, men han lyckades utan problem som tur var.

// Johan

Mvh // Johan

Niklas
0

Det låter inte som ett gör-det-själv-jobb.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning