Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 1471 ggr
Pia
0

Tristaste hushållsgöromålen

Det är nästan alltid roligt med topplistor, så peppad av de som finns på Prylar, tänkte jag starta en tråd om de absolut tristaste hushållsgöromålen. Teknik & Media är väl den mest lämpliga gruppen för detta…

Jag undantar nu att tömma kattlådorna… så min tråk-lista ser ut så här.

1. Tömma diskmaskinen på ren disk och ställa in den i, vad som känns som, redan överfyllda skåp.

2. Dammsuga

3. Stryka

4. Ta ur ren tvätt från tvättmaskinen och hänga på tork (min tvätt brukar jag ofta glömma ta ut, så det händer att den blir extremt ren och får snurra runt i 4 tvättar…)

5. Pusta och sköta om skor

Hur ser era listor ut?

Pernilla
0

1. Sortera strumpor. Alltså rentvättade som hänger på torkstrecket.

2. Sortera strumpor.

3. Sortera strumpor.

Snacka om sisyfosarbete… kan man inte gå barfota i högre utsträckning?

Niklas
0

1. Handdiska.

2. Handdiska.

3. Handdiska.

Helt klart.

Vilka är era äckligaste hushållsysslor då? Göra rent golvbrunnen i duschen ligger rätt bra till.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Pia
0

Ja golvbrunnen brukar det bo konstiga håriga saker i, liksom små rumpnissar nästan. Fast det är också ganska tillfredsställande att ta och peta och få upp allt snusk och sedan svepa runt med lukta gott/rengörande och känna sig så himla nöjd med det hela!

Tömma kattlådor ligger ganska bra till på äckel-listan, men å andra sidan har det grovjobbet liksom satt sig och man gör den med schvung och inrotad vana numera:)

tillalex
0

Hatar när man skall bara, men det blir en hel massa.

T.ex. Man skall bara koka lite mannagrynsgröt till barnen. Eftersom det tar en stund att koka upp mjölken tittar man sig runt lite. Man ser en vissen blomma i fönstret, skvätter lite vatten på den och välter en annan kruka ner på golvet. Fram med dammsugaren och sanera men påsen är full och måste bytas, när man sedan skall slänga den gamla påsen i soptunnan finns där det ju ingen säck eftersom de hämtade igår. När man kommer tillbaka till köket så upptäcker man att mjölken kokat över och bränt vid. Nu har man plötsligt en spis att sanera och en kastrull som kräver både Svinto och svett för att bli ren igen, jord under fötterna och barnen har fortfarande inte fått sin gröt…

Pannkakstårta a la Pettson & Findus.

Pernilla
0

#¤ Haha! Jag trodde det bara var jag som var sån!Skrattande

Ulla
0

Tristaste hushållsgöromålen?

1. Dammsuga. Jag knäskurar hellre ett golv än jag dammsuger det
2. Dammsuga. Det suger
3. Plocka disk ur diskmaskinen. Eftersom vi alla här hemma tycker lika illa om det så har jag utarbetat strategier för att slippa.
4. Bädda rent i sängarna. För då måste jag genast tvätta (går an),
5. tömma torkskåpet, sortera och vika tvätt.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

johan
0

1. Diska kastruller

2. Diska annat.

3. Ta hand om den odiskade disken som måste diskas.

Mvh // Johan

Pelle
0

Tristaste hushållssysslorna var det…

1. alla göromål som upprepar sig! (städa, stryka, tvätta, damma, diska, plocka i/ur diskmaskin mm) Tacka vet jag en ommålning av vardagsrummet.

Enecrona
0

Jag fattar inta att folk tycker det är så tråkigt att diska. Jag kopplar av när jag diskar. Det finns inget bättre sätt att koppla bort hjärnan från livets problem.

Niklas
0

#9: Ja, om det är maskindisk och jag kan sitta och läsa under tiden håller jag med dig. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Pelle
0

för min del så är det känslan av sisyfosarbetet som stör mig… jobb måste ha en klar och tydlig deadline för att det skall vara otråkigt.

Har aldrig gillat att göra repetetiva saker, är lite för stressad och rastlös för det, been there, done that liksom. Har i en annan tråd skrivit om mitt trumspelande, och det är samma sak där, klarar bara inte av att sitta och nöta en och samma grej hur länge som helst, vilket givetvis fick följden att jag aldrig blev speciellt bra heller ;)

Pia
0

Har funderat över de äckligaste hushållssysslorna (har alltid viktiga tankar i huvudet…:), och för min del kommer jag just nu bara på två stycken

1. Tvätta ur toaletterna (nu gör jag det så pass ofta för att slippa att det blir riktigt äckligt, men ibland tänker man lite för mkt när man gör det…..)

2. Plocka upp hundbajs (nu hör det ju till allmän hyfs och hänsyn, och det är bara ännu äckligare att lämna det kvar… Men nog skulle det vara skönt att ha en liten betjänt med på promenaderna enkom för detta upplocknings-ändamål…?)

Lise-Lotte
0

Tristaste det var ju snällt uttryckt Skrikandes

Skulle precis trycka ned siffran 1 och skriva …. å så kunde jag inte sära på de två göromålen jag arhhhhh …… värstaste är

DAMMSUGA -STRYKA -DAMMSUGA -STRYKA -DAMMSUGA- STRYKA

app blapp sa lika värst de var (grötrim Flört)

//Lise-Lotte

Niklas
0

Lustigt, jag har inget emot vare sig strykning eller dammsugning. :-) Jag är dessutom riktigt bra på att stryka skjortor.

Vänliga hälsningar

Niklas

Pia
0

Men då kan vi ju alla få lämna in våra skjortor till dig Niklas!:)

Lise-Lotte
0

Niklas - handdiska handdiska handdiska Skrattande

// Lise-Lotte som som tur är har en man härhemma som resonerar som dig, lite grymtande kan det väl bli men kommer han bara igång så Kyss

Niklas
0

#15: Näpp! Jag har inget emot det, men vill inte överdosera. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Oskar
0

Tvätta fönster är ganska trist. Fast det kanske inte räknas som hushållsgöromål…?

Oskar

kickboard
0

Bära in matkassar och stuva in i skåpen då man kommer hem direkt från jobbet och är trött. Jag försöker alltid göra det på rekordtid för att få det undan.