Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 9708 ggr
Hjortronsylt
0

Dekorplast till kylskåp?

Hej! Glad

Vet någon av er läsare vart man kan köpa dekorplast som fäster på kyl /frys?

I stil med kakeldekor, som går att ta av och byta.

Tanken är att ett vitt tråkigt kyl/fryspaket ska få mer färg!

(Det måste vara en internetbutik som ni tipsar om.)

Hoppas på svar!

Solaika
0

Hur är det med reklam här nu då? Men på Tradera har Vinylahem auktioner med snygga dekorgrejer till kyl o frys. Hade jag inte en så motsträvig gubbe så hade jag köpt såna själv :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[Asta]
2

Här finns det också roliga grejer. Vet att den fanns med i någon tidigare tråd här, men hittar den inte nu.

Tom
0

Jag brukar inte räkna tips som reklam. Det är skillnad när någon bara blir medlem på sidan bara för att kunna sprida reklam.

Tom

Hjortronsylt
0

Tack så JÄTTEMYCKET till er båda för tipset!!!

Det var mitt i prick det jag sökte, kunde inte bli bättre.

Oj vad glad jag blev. Skrattande

Har letat och letat länge utan att hittat, så tack!

Tom
0

#4, skriv gärna igen när du har fixat till det så att vi får se och veta hur det gick!

Tom

voranna
0

Ikea har oxå dekor som går att fästa på både vägg och speglar samt kyl.Finns som blomslingor man själv sätter upp efter egen fantasi.Den lämnar heller inga fläckar på tapeterna om man sätter det där,går att flytta runt som man vill.kram

Ankyy
0

Här finns massor med dekorplast

http://www.mellmine.se/shop/catalog/index.php/cPath/115

Men det är inte alla som är så breda att de funkar till kyl och frys.

En kompis satte fast fönsterfilm med blommotiv på sin kyl/frys, lite genomskinlig. Blev jätteläckert och klart annorlunda.

Har också sett att en del dekorerar med väggdekorer, sådana som är självhäftande. Kan också bli läckert, beroende på motiv och smak :-)

Hjortronsylt
0

#6    Ska absolut kika där nästa gång, varm tack för tipset!

#7    Oj tack så mycket, där fanns också mycket fint att välja mellan!

Vinyl verkar vara lätt att ta bort, och lämnar inga klistriga märken efter sej, medan dekorplasten fästes med klister och är svår att ta bort. Stämmer det?

Ankyy
0

Dekorplast är nog svårare att ta bort eftersom limmet är starkare än på till exempel väggdekorer. Väggdekorer brukar ha lite klent lim för att man ska kunna ta bort dem smidigt från en vägg. De flesta tillverkare försöker nog se till att dekorerna helst inte ska lämna kvar några tråkiga rester på väggen och då blir det lite det väl automatiskt lite klent med limmet.

Men väggdekorer brukar också sitta sämre på lite knöliga ytor. Då sitter nog dekorplasten bättre.

Jag köpte en väggdekor och satte på kaklet i badrummet, blev kanon. Funkar jättebra även om limmet inte är starkt eftersom kaklet är slätt. Men jag satte även över fogarna, inga problem det heller. Sitter bra än så länge, men limmet tål väl inte för mycket fukt. Men det håller så länge det håller Glad